Szarka Lászlóné (2022) A Continental Hungaria Kft. piaci helyzetének bemutatása, gazdálkodásának pénzügyi elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakdolgozat_Szarka_Lászlóné.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Április 25.. Download (1MB) |
|
PDF
Continental Hungaria Kft._Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (53kB) |
|
PDF
SZTK_O_Szarka_Lászlóné.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Április 25.. Download (250kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Continental Hungaria Kft. piaci helyzetének bemutatása, gazdálkodásának pénzügyi elemzése Tartalomjegyzék 1. Bevezetés. 3 2. A pénzügyi, a költség- és az eredményelemzés elméleti kérdései 5 2.1. A költség fogalma. 5 2.2. A költségek csoportosítása, a költség- és teljesítményszámítás. 5 2.3. Költséggazdálkodás. 6 2.4. Költségtervezés. 8 2.5. Az eredménykategóriák, az eredménykimutatás típusai 9 2.6. Költség- és eredményelemzés. 11 2.7. A piaci helyzet és a kereskedelmi tevékenység elemzése. 12 3. A controlling rendszer hozzájárulása a vállalati jövedelmezőség és hatékonyság javulásához. 14 3.1. A controlling fogalma. 14 3.2. A controlling szemléletmódja. 16 3.3. A controlling rendszer építőelemei 17 3.4. A controllerrel szembeni követelmények. 20 4. A Continental vállalatcsoport és a Continental Hungaria Kft. bemutatása. 23 4.1. A vállalat története. 23 4.1.1. A nemzetközi vállalat 23 4.1.2. A Continental Magyarországon. 25 4.1.3. A Continental Hungaria Kft. bemutatása, története. 27 4.2. A vállalat piaci helyzete. 28 4.2.1. Magyarországi makrogazdasági helyzet 28 4.2.2. Ágazati elemzés – gépjárműalkatrész nagykereskedelem 29 4.2.3. Versenytársak, konkurencia a hazai gumiabroncs piacon. 33 4.3. A vállalat tevékenységi köre. 34 4.4. A vállalat szervezeti felépítése. 37 4.5. Ügyfélelégedettségi felmérés. 38 5. A vállalat pénzügyi, költség- és eredményalakulásának elemzése. 40 5.1. Az értékesítési forgalom alakulásának, összetételének elemzése. 40 5.2. A költségstruktúra és a költséghelyek bemutatása. 45 5.3. Az árbevétel alakulásának és a költségek megoszlásának elemzése. 46 5.3.1. Az árbevétel alakulásának elemzése. 46 5.3.2. A költségek alakulásának, megoszlásának elemzése. 49 5.3.2.1. Az anyagjellegű ráfordítások elemzése. 51 5.3.2.2. A személyi jellegű ráfordítások elemzése. 56 5.3.2.3. Az értékcsökkenési leírás vizsgálata. 58 5.4. Egyéb bevételek és egyéb ráfordítások elemzése. 58 5.5. Pénzügyi műveletek eredményének elemzése. 60 5.6. Költségelemzés relatív mutatókkal 62 5.7. Az eredménykategóriák elemzése. 63 5.8. A vállalat költség- és eredménytervezése. 64 5.9. A vállalat aktuális kihívásai, várakozások. 65 5.9.1. A gazdasági válság hatása a hazai gumiabroncs piacra. 65 5.9.2. A gazdasági válság hatása a vállalat gazdálkodására. 66 5.9.3. Jövedelmezőség, hatékonyság és költségtudatos szemléletmód érvényesülése. 67 5.9.4. A digitalizáció felgyorsítása. 67 5.9.5. A koronavírus járvány következményei a szervezetre. 68 5.9.6. A vállalati kockázatok csökkentése. 68 5.9.7. Átállás a regionális működésre. 68 6. Összefoglalás. 70 7. Irodalomjegyzék. 76 8. Ábrák, képek, táblázatok, diagramok jegyzéke. 78 9. Mellékletek. 81 Szakdolgozatom témájául a Continental Hungaria Kft. piaci helyzetének bemutatását, és gazdálkodásának pénzügyi értékelését, költség- és eredményalakulásának elemzését választottam. Ezen elemzések mindig aktuálisak egy vállalkozás életében, segítségükkel fontos szempontokat tanulmányozhatunk és releváns összefüggéseket fedezhetünk fel. Napjainkban még inkább kiemelt fontosságú, hogy az információk megfelelő időben, helyen, tartalommal, részletezettséggel álljanak a döntéshozók rendelkezésére. Ennek egyik alapvető eszköze a gazdasági elemzés. Kiemelt jelentőségű a költségtudatos gazdálkodás, amely versenyelőnyt jelenthet a vállalkozás részére: az eredmény növelhető a bevételek növelésével és/vagy a költségek csökkentésével. Manapság a vállalkozások tevékenységében a vevő, a vevői igények kielégítése, a vevőorientált működés, a vevők megtartása és az új vevők elérése az egyik legfontosabb stratégiai elemmé vált. A rendelkezésre álló bőséges szakirodalom segítségével igyekeztem minél alaposabb áttekintést adni mind a piaci helyzet vizsgálata, mind a költség- és eredményelemzés, mind a korszerű controlling elmélet témakörében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | controlling, controllingszemlélet, eredményelemzés, költségalakulás, piaci helyzet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Nov. 11. 08:12 |
Utolsó módosítás: | 2022. Nov. 11. 08:12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |