Banki szolgáltatások menedzselése, verseny a Fintech cégekkel a Raiffeisen bank példáján keresztül

Varga-Domonkos Marcell (2022) Banki szolgáltatások menedzselése, verseny a Fintech cégekkel a Raiffeisen bank példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Varga-Domonkos Marcell_CSWKGY_GM.pdf] PDF
Varga-Domonkos Marcell_CSWKGY_GM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Varga-Domonkos_Marcell.pdf] PDF
BA_O_Varga-Domonkos_Marcell.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a banki szolgáltatások, azok minősége, menedzselése kapcsán írtam. Mivel szakmai gyakorlatomat a Raiffeisen banknál töltöttem, így a szakdolgozat a bankhoz kapcsolódóan készült el. Megkíséreltem felmérni a fogyasztók általános elégedettségét a bankokkal, valamit tájékozottságukat a FinTech cégekről. Az elégedettség, a minőség, a FinTech azért állnak kapcsolatban, mert a FinTech cégek olyan szolgáltatásokat tudnak nyújtani, melyek képesek felvenni a versenyt a hagyományos banki szolgáltatásokkal. A dolgozatban ezt a három témát járom körbe. Elsőként a bankokat mutatom be. Hogyan működnek, hogy épülnek fel, milyen szolgáltatásaik vannak. Ezt követően különböző megközelítésekben bemutatom a minőséget. A teljeskörű minőségmenedzsment mellet az ügyfél elégedettségre is hangsúlyt fektetek. Ezeket követően az utolsó téma a FinTech cégek. Mindhárom téma esetében számos hazai és külföldi szakirodalmat dolgoztam fel. Elengedhetetlen feltétel az alapos szakirodalom feldolgozás. A későbbiekben ezeket felhasználva és beépítve írtam meg a dolgozatom másik felét. Dolgozatom második felében a kutatásom eredményét mutatom be. Egy kérdőíves kutatás segítségével dolgozatom 3 fő témáját járom körbe. A kérdések a bankokra, a szolgáltatásokkal való elégedettségre, valamint a FinTech cégekkel való ismeretekre irányult. A kutatásom eredménye a várakozásaimhoz képest kissé eltért. Mindazonáltal kijelenthető, hogy a FinTech cégek már most is erős és komoly konkurenciái a bankoknak. A szakirodalmi rész, a Raiffeisen bank valamint a kutatásom eredménye képpen végeztem az összehasonlítást, melyből kiindulva javaslatokat tettem a bank számára. Dolgozatomat kifejezetten a Raiffeisen bank ezen területeivel hasonlítottam össze(digitalizációs szint, minőség, ügyfélelégedettség). Célom az volt, hogy a Raiffeisen egy képet kapjon arról, hogy miben tud fejlődni, milyen területek vannak, amiket a fogyasztók kifejezetten érzékenyen kezelnek. És nem utolsó sorban, hogy a jelen helyzetben milyen hatással vannak a Raiffeisen bankra ezek a típusú cégek és hogy a jövőben mikre lehet számítani. Úgy gondolom, hogy a dolgozat egy jó alapul szolgál a Raiffeisen banknak, hogy mik azok a szolgáltatásaikhoz kapcsolódó főbb elemek, melyek folyamatos felülvizsgálásával és fejlesztésével az ügyfeleik elégedettebbek lehetnek, vagy akár új embereket tudnak megszólítani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kincses Zoltán László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kozma Tímea
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, digitalizálás - digitalizáció, fintech, online bankolás, szolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:12
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet