Fogyasztói magatartás vizsgálata az arcápolási termékek piacán a 20 és 35 év közötti magyar nők körében

Ládi Judit (2022) Fogyasztói magatartás vizsgálata az arcápolási termékek piacán a 20 és 35 év közötti magyar nők körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of SWBJGT_Ládi_Judit_Szakdolgozat.pdf] PDF
SWBJGT_Ládi_Judit_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 03..

Download (1MB)
[thumbnail of titkositasi_kerelem_sbwjgt.pdf] PDF
titkositasi_kerelem_sbwjgt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (161kB)
[thumbnail of BA_O_Ládi_Judit.pdf] PDF
BA_O_Ládi_Judit.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 03..

Download (222kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a fogyasztói magatartás vizsgálata az arcápolási termékek piacán. Napjainkban a bőrápolás az egyik legfelkapottabb téma a nők körében. A fogyasztók vásárlóerejének fejlődése és az újonnan kialakuló piaci trendek hatására az emberek egyre tudatosabbá válnak a szépségápolás terén. Dolgozatom célja, hogy betekintést nyerjek abba, milyen tényezők befolyásolják a 20 és 35 év közötti magyar nők vásárlási szokásait az arcápolási termékek piacán. Valamint arra kerestem a választ, hogy az adott csoport hogyan viszonyul a természetes eredetű összetevőkből készült arcápolási termékekhez. Szakdolgozatom alapvetően két nagyobb részre bontható. Egyetemi tanulmányaim alatt elsajátított információk segítségével és a releváns szakirodalmakat felhasználva ismertetem dolgozatom elméleti hátterét. Ezen belül először a fogyasztói magatartás fontosságát és fogalmát mutatom be, majd rátérek annak befolyásoló tényezőire. Ide sorolhatók a kulturális, valamint társadalmi tényezők, a személyes illetve pszichológiai jellemzők. Ezt követően az elméleti háttér részeként ismertetem a vásárlási döntések típusait, majd ehhez kapcsolódóan bemutatom a vásárlói döntési folyamat szakaszait. Kitérek a globális, illetve a hazai szépségápolási piac méretére, emellett az elmúlt évek meghatározó arcápolási trendjeit is ismertetem. Dolgozatom második nagy egysége a primer kutatás, amely során az előre megfogalmazott kutatási kérdéseimre kerestem a választ. A kitöltők demográfiai adatainak bemutatása után megismerhetjük többek között a fogyasztók általános érdeklődését az arcápolási termékekkel kapcsolatban, valamint a különböző referenciacsoportok fontosságát. Továbbá azt is, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe egy termék kiválasztásánál, hol vásárolnak és mennyit költenek arcápolási termékekre. Kérdőívem utolsó kérdései kifejezetten a természetes eredetű összetevőket tartalmazó arcápoló termékekre vonatkoznak. Végül az eredmények ismertetése és értelmezése után javaslatokat tettem az Aveeno® és a Johnson & Johnson esetére reflektálva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szommer Dóra
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: arcápolási piac, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, marketing, natúrkozmetikumok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Nov. 11. 08:12
Utolsó módosítás: 2022. Nov. 11. 08:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet