Ládi Judit (2022) Fogyasztói magatartás vizsgálata az arcápolási termékek piacán a 20 és 35 év közötti magyar nők körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
SWBJGT_Ládi_Judit_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 03.. Download (1MB) |
|
PDF
titkositasi_kerelem_sbwjgt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (161kB) |
|
PDF
BA_O_Ládi_Judit.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 03.. Download (222kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a fogyasztói magatartás vizsgálata az arcápolási termékek piacán. Napjainkban a bőrápolás az egyik legfelkapottabb téma a nők körében. A fogyasztók vásárlóerejének fejlődése és az újonnan kialakuló piaci trendek hatására az emberek egyre tudatosabbá válnak a szépségápolás terén. Dolgozatom célja, hogy betekintést nyerjek abba, milyen tényezők befolyásolják a 20 és 35 év közötti magyar nők vásárlási szokásait az arcápolási termékek piacán. Valamint arra kerestem a választ, hogy az adott csoport hogyan viszonyul a természetes eredetű összetevőkből készült arcápolási termékekhez. Szakdolgozatom alapvetően két nagyobb részre bontható. Egyetemi tanulmányaim alatt elsajátított információk segítségével és a releváns szakirodalmakat felhasználva ismertetem dolgozatom elméleti hátterét. Ezen belül először a fogyasztói magatartás fontosságát és fogalmát mutatom be, majd rátérek annak befolyásoló tényezőire. Ide sorolhatók a kulturális, valamint társadalmi tényezők, a személyes illetve pszichológiai jellemzők. Ezt követően az elméleti háttér részeként ismertetem a vásárlási döntések típusait, majd ehhez kapcsolódóan bemutatom a vásárlói döntési folyamat szakaszait. Kitérek a globális, illetve a hazai szépségápolási piac méretére, emellett az elmúlt évek meghatározó arcápolási trendjeit is ismertetem. Dolgozatom második nagy egysége a primer kutatás, amely során az előre megfogalmazott kutatási kérdéseimre kerestem a választ. A kitöltők demográfiai adatainak bemutatása után megismerhetjük többek között a fogyasztók általános érdeklődését az arcápolási termékekkel kapcsolatban, valamint a különböző referenciacsoportok fontosságát. Továbbá azt is, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe egy termék kiválasztásánál, hol vásárolnak és mennyit költenek arcápolási termékekre. Kérdőívem utolsó kérdései kifejezetten a természetes eredetű összetevőket tartalmazó arcápoló termékekre vonatkoznak. Végül az eredmények ismertetése és értelmezése után javaslatokat tettem az Aveeno® és a Johnson & Johnson esetére reflektálva.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | arcápolási piac, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, marketing, natúrkozmetikumok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Nov. 11. 08:12 |
Utolsó módosítás: | 2022. Nov. 11. 08:12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |