Harc a fiatalokért : Marketingkutatás a fiatalok körében a Rossmann Drogéria és a Rossmann kereskedelmi márkáinak népszerűsítése érdekében

Horváth Virág Viola (2015) Harc a fiatalokért : Marketingkutatás a fiatalok körében a Rossmann Drogéria és a Rossmann kereskedelmi márkáinak népszerűsítése érdekében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Harc a fiatalokért - Marketing kutatás a Rossmann és saját márkás termékei népszerűsítése érdekében (1).pdf] PDF
Harc a fiatalokért - Marketing kutatás a Rossmann és saját márkás termékei népszerűsítése érdekében (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azzal kapcsolatban végeztem marketingkutatást, hogy a Rossmann és a Rossmann saját márkás termékei, hogyan lehetnének népszerűbbek a fiatalok körében? A munkám érdekesnek bizonyult, mert jelenleg a Rossmann aktív és látványos tevékenységet végez a fiatalok megnyerésének érdekében pl.: megjelenés a Sziget fesztiválon. Igyekeztem a cég két kiemelt marketingterületét, a saját márkák népszerűsítését és a fiatalok elérést összekötni. A kutatás során szembesülnöm kellett azzal, hogy nem is olyan egyszerű ezt a két területet összehozni. A fiatalok a magas presztízs értékű, az önkifejezéshez hozzájáruló és emocionális kötődést kialakító márkákat preferálják. Ez mind olyan szempont, ami a kereskedelmi márkáknál nincs meg. Így az igazi kihívást az jelentette, hogy hol lehet olyan pontokat találni, amelyek mégis hozzájárulnak közvetlen kapcsolat kialakításához? Dolgozatom első felében piaci áttekintést végeztem, hogy az aktívan változó kiskereskedelmi piacot átlássam. Ezt követően a kereskedelmi márkák szakirodalmát tanulmányoztam. Tisztáztam a gazdasági jelentőségüket, vizsgáltam a saját márkákkal kapcsolatos fogyasztói magatartást és az alkalmazott kommunikációs stratégiákat. Elemeztem az Y és Z generációra jellemző viselkedést és fogyasztói magatartást. A primer kutatást ezekre az ismeretekre építettem fel. Négy mélyinterjút készítettem és 156-an vettek részt a kérdőíves felmérésben, ahol a szűrő feltételeknek 101-an feleltek meg. Rákérdeztem a drogériaválasztási és termékválasztási preferenciákra. Külön hangsúlyt fektettem arra, hogy honnan szerzik értesüléseiket a 16-30 év közöttiek és milyen promóciós tevékenységben vesznek részt szívesen? A kutatási eredmények alapján kirajzolódtak általánosnak mondható igények pl.: széles választék, natúrkozmetikumok iránti nyitottság. Úgy gondolom a kutatás általános következtetései sok értékes információt tartalmaznak. Mivel azonban a termékfejlesztés és szortiment kialakítás nem a marketing feladata, így elsősorban olyan javaslatokra fókuszáltam, melyek a marketing eszközeivel megoldhatóak. A kutatásból kitűnt, hogy fontos az érzelmi kötődés, a közvetlenség és a személyre szabott tanácsadás a fiatalok számára. Véleményem szerint a Rossmann a közösségi média erejét kihasználva tudja ezt megadni a fiataloknak. A javaslatok többsége az internetes közösségi térben rejlő lehetőségekre támaszkodik. Szem előtt tartottam a megvalósíthatóság kereteit, így remélem tényleg használható ötletekkel segítettem a Rossmann marketing részlegének munkáját.

Magyar cím

Harc a fiatalokért : Marketingkutatás a fiatalok körében a Rossmann Drogéria és a Rossmann kereskedelmi márkáinak népszerűsítése érdekében

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Prof. Dr. Józsa László
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Marketingkutatás
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2015. Dec. 07. 12:05
Utolsó módosítás: 2016. Máj. 26. 13:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet