A Móricz Zsigmond Színház marketing stratégiájának vizsgálata, különös tekintettel a pandémiás helyzetben bevezetett innovatív megoldásokra a közösségi marketingkommunikáció területén

Darai Panni (2022) A Móricz Zsigmond Színház marketing stratégiájának vizsgálata, különös tekintettel a pandémiás helyzetben bevezetett innovatív megoldásokra a közösségi marketingkommunikáció területén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Darai Panni_GTMGJL.pdf] PDF
Szakdolgozat_Darai Panni_GTMGJL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of BA_O_Darai Panni.pdf] PDF
BA_O_Darai Panni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (115kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a Móricz Zsigmond Színház marketing stratégiájának vizsgálata, különös tekintettel a pandémiás helyzetben bevezetett innovatív megoldásokra a közösségi marketingkommunikáció területén. Nyíregyházi születésű, és itt élő városlakóként örömmel töltöttem a gyakorlatomat a Színházban, ahol számos elméleti és gyakorlati ismeretet szereztem, belülről ismerhettem meg a Teátrum bonyolult működését. Témám aktualitását az adta, hogy a hozzánk először 2020 márciusában elérő pandémia az élet és a gazdaság minden területét komoly kihívások elé állította, soha nem látott módon befolyásolta valamennyiünk életét. A színházak az elmúlt időszakban több hónapig kényszerültek teljes bezárásra, és más korlátozó intézkedések is sújtották őket.   Kutatásom célja az volt, hogy felmérjem a kulturális terület, jelen esetben a Móricz Zsigmond Színház milyen marketing-megoldásokat választott a helyzet kezelésére, a károk enyhítésére, a túlélésre, majd néhány javaslatot teszek a különböző marketing megoldásokkal kapcsolatosan.   Kutatásom során interjút készítettem a Színház ügyvezető igazgatójával, a művészeti vezetővel, az értékesítési vezetővel, a jegyiroda vezetővel, a produkciós vezetővel. Dokumentumokat tanulmányoztam, információkat és adatokat gyűjtöttem az általuk alkalmazott módszerekről, valamint az interjúk alapján mutatom be a színház marketingkommunikációs stratégiáját. SWOT-elemzést készítettem az elsajátított ismeretanyag felhasználásával, a külső és belső tényezők figyelembevételével. Szekunder kutatással a színház látogatói elégedettségi kérdőívének eredményét ismertetem, mely a nézői igényeket hivatott felmérni, valamint a demográfiai adatokról, felhasználói szokásokról is információt nyújt. Áttekintettem a web-oldal és a közösségi oldalak használóinak adatait egy év vonatkozásában, így számos adatot nyertem a demográfiai ismérvekről, vásárlói szokásokról. Mindezek azért fontosak, hiszen a marketingstratégia, a különböző marketingkommunikációs eszközök használata a nézői igény kielégítését kell hogy       szolgálja, így azt meg kell ismerni, folyamatosan monitorozni, és a megfelelő eszközt megtalálni az igény kielégítésére.   An interjúk során szerzett ismeretek alapján a marketing mix elemeinek vizsgálatát Kotler 4 P módszerével végeztem el. Ismertetem a termékpolitikát, ezen belül az egyes játszóhelyek műsorpolitikáját, az ezekhez kapcsolódó árpolitikát úgy, hogy a vidéki színházak bérletárait összegyűjtöttem, és összehasonlítottam. Ezt követően az értékesítési csatornákat, vevőszolgálati rendszert mutatom be, mind a személyes, mind az online értékesítés vonatkozásában. A promóció elemzése részletesen tartalmazza a színház által használt marketingeszközök széles tárát.   Esettanulmányt készítettem a pandémia miatt megváltozott marketingkommunikációról, mind az első, mind a második járványhullám tekintetében, külön-külön, mindezt az 5M modell segítségével rendszereztem. A vizsgált témát úgy mutattam be, hogy tartalmazza az általam észlelteket, tapasztalataim, saját érzéseim, benyomásaimmal átszőve véleményt alkottam, következtetéseket vontam le, és javaslatokat tettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: innováció, közösségi média, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, vevőkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:26
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet