Stratégiai menedzsment a KKV szektorban. A hosszútávú tervezés kihívásai a kis- és középvállalkozások körében. Hosszútávú tervezés hatása a hazai vendéglátó szektorban működő KKV-kra, menedzsmentre, fejlődésre és versenyképességre fókuszálva.

Kordás Réka Erika (2022) Stratégiai menedzsment a KKV szektorban. A hosszútávú tervezés kihívásai a kis- és középvállalkozások körében. Hosszútávú tervezés hatása a hazai vendéglátó szektorban működő KKV-kra, menedzsmentre, fejlődésre és versenyképességre fókuszálva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_Stratégiai menedzsment a KKV szektorban. A hosszútávú tervezés kihívásai a KKV-k körében_Kordás Réka_XQ9A6I.pdf] PDF
szakdolgozat_Stratégiai menedzsment a KKV szektorban. A hosszútávú tervezés kihívásai a KKV-k körében_Kordás Réka_XQ9A6I.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Kordás_Réka.pdf] PDF
BA_O_Kordás_Réka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (370kB)

Absztrakt (kivonat)

Gyorsan fejlődő és változó világban élünk, amihez a vállalkozásoknak nap mint nap alkalmazkodni kell, különösen a KKV-knak. Mivel sok külső tényező befolyásolja a vállalkozások működését, így a stratégia kulcsfontosságú az esetleges problémák kiküszöbölésében. Sok KKV csak rövid időtávra tervez, de a vállalkozói sikerekhez be kell építeni a stratégiát a hosszútávú tervbe is. Ez segítheti a vállalkozásokat, hogy időről időre meg tudjanak újulni, fejlődőképesek legyenek és versenylépes pozícióba kerüljenek a piacon. Ha van egy jó stratégia és a vállalat hosszútávra is tervez, az egy biztos alapot és segítséget adhat, hogy elérje a kitűzött céljait, ezáltal működőképes maradjon és esetlegesen még sikeresebb. Fontos, hogy rendelkezzen a vállalat stabil menedzsmenttel, amivel ténylegesen használható lesz a stratégiai terv. A stratégia az egyik eszköze a versenyképesség fenntartásának és erősítésének. Minden vállalatnak fontos, hogy versenyképes pozícióban legyen, így minden, amit tesznek, egyfajta versenyelőnyhöz való jutás. Mindez fejlődésre ösztönzi a vállalkozásokat, valamint megtanítja őket, hogyan tudják ezt még hatékonyabban csinálni, valamint gyorsítani a reakcióidejükön a környezeti változásokkal szemben. A vendéglátószektorban ez különösen fontos, mivel a vírus, szezonalitás és az abból fakadó változó számú turisták, valamint alapanyagár növekedés miatt méginkább előtérbe került, hogyan tud fennmaradni kis méretű vendéglátó hely úgy, hogy fejlődni is tudjon és versenyképes pozícióját is tartsa. Mivel a KKV-k jelentős számban vannak jelen Magyarországon, a vendéglátószektor pedig egyre jobban előéterbe kerül és a versenyképesség fenntartása, folyamatos fejlődés is központi szerepben van, így igen aktuális a téma, ezért érdekes lehet megvizsgálni, hogy egyes külső tényezők milyen hatással vannak a versenyképességre, fejlődésre és menedzsmentre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár; Menedzsment Tanszék; PSZK
Zsàkay Làszlò
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fejlődés, kis- és középvállalkozás - KKV, menedzsment, stratégiai menedzsment, versenyképesség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:26
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet