Kordás Réka Erika (2022) Stratégiai menedzsment a KKV szektorban. A hosszútávú tervezés kihívásai a kis- és középvállalkozások körében. Hosszútávú tervezés hatása a hazai vendéglátó szektorban működő KKV-kra, menedzsmentre, fejlődésre és versenyképességre fókuszálva. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
szakdolgozat_Stratégiai menedzsment a KKV szektorban. A hosszútávú tervezés kihívásai a KKV-k körében_Kordás Réka_XQ9A6I.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Kordás_Réka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (370kB) |
Absztrakt (kivonat)
Gyorsan fejlődő és változó világban élünk, amihez a vállalkozásoknak nap mint nap alkalmazkodni kell, különösen a KKV-knak. Mivel sok külső tényező befolyásolja a vállalkozások működését, így a stratégia kulcsfontosságú az esetleges problémák kiküszöbölésében. Sok KKV csak rövid időtávra tervez, de a vállalkozói sikerekhez be kell építeni a stratégiát a hosszútávú tervbe is. Ez segítheti a vállalkozásokat, hogy időről időre meg tudjanak újulni, fejlődőképesek legyenek és versenylépes pozícióba kerüljenek a piacon. Ha van egy jó stratégia és a vállalat hosszútávra is tervez, az egy biztos alapot és segítséget adhat, hogy elérje a kitűzött céljait, ezáltal működőképes maradjon és esetlegesen még sikeresebb. Fontos, hogy rendelkezzen a vállalat stabil menedzsmenttel, amivel ténylegesen használható lesz a stratégiai terv. A stratégia az egyik eszköze a versenyképesség fenntartásának és erősítésének. Minden vállalatnak fontos, hogy versenyképes pozícióban legyen, így minden, amit tesznek, egyfajta versenyelőnyhöz való jutás. Mindez fejlődésre ösztönzi a vállalkozásokat, valamint megtanítja őket, hogyan tudják ezt még hatékonyabban csinálni, valamint gyorsítani a reakcióidejükön a környezeti változásokkal szemben. A vendéglátószektorban ez különösen fontos, mivel a vírus, szezonalitás és az abból fakadó változó számú turisták, valamint alapanyagár növekedés miatt méginkább előtérbe került, hogyan tud fennmaradni kis méretű vendéglátó hely úgy, hogy fejlődni is tudjon és versenyképes pozícióját is tartsa. Mivel a KKV-k jelentős számban vannak jelen Magyarországon, a vendéglátószektor pedig egyre jobban előéterbe kerül és a versenyképesség fenntartása, folyamatos fejlődés is központi szerepben van, így igen aktuális a téma, ezért érdekes lehet megvizsgálni, hogy egyes külső tényezők milyen hatással vannak a versenyképességre, fejlődésre és menedzsmentre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fejlődés, kis- és középvállalkozás - KKV, menedzsment, stratégiai menedzsment, versenyképesség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:26 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:26 |
Actions (login required)
Tétel nézet |