Kiss Viktória (2022) Különböző iskolázottságú Z generációs fiatalok munkahelyi motivációja. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
kiss.viktoria.hitelesített.szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (835kB) |
|
PDF
BA_O_Kiss_Viktória.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (343kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom során a Z generáció tagjaira fókuszálok, akik 1995 és 2010 között születtek, viszont rendelkeznek már valamilyen munkaerőpiaci tapasztalattal, vagy éppen most lépnek be a munkaerőpiacra. Ezek a fiatalok különböző iskolázottsági szinttel rendelkeznek legmagasabb iskolai végzettség szempontjából: általános iskola, szakmai oklevél, középiskolai érettségi, felsőoktatási szakképzés, egyetemi alap- és mesterdiploma. Ezen belül is nagyon érdekes téma a pályakezdők helyzete a munkaerőpiacon, számomra különösen fontos, hiszen én is az leszek, amint elvégzem az egyetemet és egy állandó munkahelyet kezdek keresni magamnak.Eddigi gyakorlati munkáim során a recruitment területén sikerült elmélyülnöm, kifejezetten fizikai munkákra toboroztam kollégákat, így meglehetősen sok tapasztalatom van a velük való közös munkában. Az igaz, hogy legtöbbször nem pályakezdők voltak, így különösen érdekel, hogy a kortásaim, akik hozzájuk hasonló életkörülményekkel, hozzáállással, lehetőségekkel rendelkeznek, hogyan élig meg a munkaerőpiacra történő belépést.Annak érdekében, hogy elemezni tudjam ezen Z generáció fiatal munkavállalók munkahelyi motivációját, munkahelykeresési preferenciáit, kitöltettem velük egy kérdőívet. A kérdéssor összesen 48 kérdésből állt. Három csoportba lehetett sorolni a kérdéseket. Első sorban demográfiai kérdések voltak, kiegészülve a tanulmányi tapasztalatokat, munkaerőpiaci helyzetet, elképzeléseket felmérő kérdésekkel. A másik két kérdés csokor pedig a munkahelyi motiváció mibenlétét és a munkahelykeresési preferenciák feltérképezését célozta meg.A kérdőívet 178 fő töltötte ki, ebből 43% tartozott az alacsonyabb iskolázottsággal rendelkezők csoportjába és 57% pedig magasabb iskolázottsági szinttel rendelkezett.Általánosságban azt a következtetést tudtam levonni az eredmények elemzését követően, hogy a kitöltők az esetek nagy többségében a szakirodalom által megfogalmazottaknak megfelelően gondolkodnak az adott témában. Vagyis jellemző a kitöltőkre az, mint minden Z generációs fiatalra. A két csoport eredményeit összehasonlítva pedig minimális különbség fedezhető fel a motivációs és a munkahelykereséssel kapcsolatos elképzeléseik között, viszont egyértelműen van.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | alacsony iskolázottság, felsőfokú végzettség, motiváció, munkahelyválasztás, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:21 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |