Az üzleti tervek készítésének módszerei, értékelési szempontjai egy konkrét üzleti terv összeállításán keresztül

Kling Zsanett (2022) Az üzleti tervek készítésének módszerei, értékelési szempontjai egy konkrét üzleti terv összeállításán keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat_KlingZsanett.pdf] PDF
Szakdolgozat_KlingZsanett.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of temavazlat-es-osszefoglalas-2020-majus.pdf] PDF
temavazlat-es-osszefoglalas-2020-majus.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (227kB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglaló Az általam választott szakdolgozat cím leginkább arra utal, hogy az olvasó egy várhatóan leíró jellegű szakmai összefoglalót kap arról, hogy milyen módszerek és lehetőségek vannak a kezében annak, aki egy üzleti terv össze állítására vállalkozik. Mielőtt elkezdtem volna a dolgozat írását, számos szakmai anyagot, elméleti útmutatót, konkrét üzleti tervet olvastam át azért, hogy minél nagyobb ismeretet szerezzek a különböző módszerekről és lehetőségekről, illetve konkrét üzleti tervekről. Az előkészítő munka során azzal szembesültem, hogy azok a valós üzleti tervek, amelyeket a vállalkozások készítenek, szinte teljesen különbözőek, függetlenül attól, hogy ugyanazon célból készültek. Arra a megállapításra jutottam, hogy sok esetben inkább leíró jellegű, a konkrét számadatokat szövegesen magyarázó tervek készülnek, melyekből többnyire hiányoznak azok a szakmai „segítségek” (pl. SWOT), amelyek jól összefoglalják a kitűzött céltól a végeredményig vezető utat. Véleményem szerint ennek oka, hogy ezek a tervek nem minden esetben kerülnek szakmailag hozzáértő döntéshozók kezébe, ezért szükséges számukra olyan formában készíteni, hogy az ez által rendelkezésre álló információk birtokában mégis felelősségteljes döntést tudjanak hozni a vállalkozás jövőjére vonatkozóan. A dolgozat első része bemutatja azokat az elméleti módszereket, amelyek szükségesek egy konkrét üzleti terv elkészítéséhez. Röviden ismerteti a tervezési folyamatokat, azok lényegét. Kiemelt figyelmet szentel a stratégiai és operatív tervezésnek, bemutatja azok jelentőségét.   A második rész már egy konkrét üzleti terv, amely annak minden lényeges részét tárgyalja. Szakdolgozatomban egy konkrét street food étterem megnyitásának előkészítését szeretném bemutatni, kihasználva a tanulmányaim során szerzett ismereteket. Az üzleti tervezés különböző módszereinek lehetőségeit figyelembe véve próbálok a menedzsment számára megfelelő információkat nyújtani ahhoz, hogy melyek azok a fontos lépések, amelyek a kitűzött cél eléréséhez elengedhetetlenek, illetve szükséges-e változtatni az eredeti elképzelésen. A téma aktualitását és fontosságát jelzi, hogy egy jelenleg zárt üzlethelyiség újra nyitását tervezi a Tulajdonos saját üzemeltetésben. Az üzlethelyiséget az előző szezonban bérlő üzemeltette, akivel a bérleti szerződés felmondását a nem megfelelő minőségű ételek, a sok vendégpanasz, vendég elégedetlenség sürgette. Mivel az üzlethelyiség a strand területén található, ezért az újra nyitás előkészítésére már csak néhány hónap áll rendelkezésre. Kutatási módszerként kérdőíves kutatást is készítettem, melyben arra kerestem a választ, melyek azok az ételek, italok, frissítők, amelyek a leginkább kedveltek vagy kívánatosak a vendégeink körében. A kérdőív összeállításánál figyelembe kell venni a jelenleg is működő gasztronómiai egységeket, az általuk kínált ételeket, a kiszolgálás fajtáját, illetve olyan kényelmi szolgáltatásokat is, amelyek a vendégek elégedettségét növelik. A megnyitásra váró street food étterem a Zalakarosi Családi-, Élmény- és Gyógyfürdő Zrt. területén található. A zalakarosi GRÁNIT Gyógyfürdő Rt. 1992. július 1-vel alakult át a jelenlegi gazdasági formában működő részvénytársasággá. A részvénytársaság fő tevékenységi köre: fürdő-, gyógyfürdő szolgáltatás. A Zalakarosi Fürdőnek két minősített gyógyvizes, két termál-, négy hidegvíz termelésre alkalmas kútja van. Egy hidegvizes kút helyett új kút került fúrásra, melyek teljes egészében fedezik a szükségleteket. Ezen kívül két kúttal rendelkezünk még, amely a gyógyvízzé minősített kutak rétegére fúrt, de nincs rendszerbe kötve. A minősített gyógyvizes kutak közül jelenleg egy kút termelése fedezi a szükségleteket télen, de nyáron két kút üzemeltetése is szükséges lehet. A gyógyvíz mennyisége hosszú távon várhatóan kielégíti az igényeket. 2006. április 1-től a cég neve GRÁNIT Gyógyfürdő Zrt., 2019. április 01-jétől a Cégbíróságon bejegyzésre került a Gránit Gyógyfürdő Zrt. névváltoztatása is. Az új, illetve a jelenlegi név: Zalakarosi Családi-, Élmény- és Gyógyfürdő Zrt. Témavázlat  A szakdolgozat részletes vázlata:   A téma szakmai és személyes aktualitása, a dolgozat célja: Szakdolgozatomban egy konkrét street food étterem megnyitásának előkészítését szeretném bemutatni, kihasználva a tanulmányaim során szerzett ismereteket. Az üzleti tervezés különböző módszereinek lehetőségeit figyelembe véve próbálok a menedzsment számára megfelelő információkat nyújtani ahhoz, hogy melyek azok a fontos lépések, amelyek a kitűzött cél eléréséhez elengedhetetlenek, illetve szükséges-e változtatni az eredeti elképzelésen. A téma aktualitását és fontosságát jelzi, hogy egy jelenleg zárt üzlethelyiség újra nyitását tervezi a Tulajdonos saját üzemeltetésben. Az üzlethelyiséget az előző szezonban bérlő üzemeltette, akivel a bérleti szerződés felmondását a nem megfelelő minőségű ételek, a sok vendégpanasz, vendég elégedetlenség sürgette. Mivel az üzlethelyiség a strand területén található, ezért az újra nyitás előkészítésére már csak néhány hónap áll rendelkezésre.  Az alkalmazott kutatási módszerek:  Kutatási módszerként kérdőíves kutatást tervezek, melyben arra keresem a választ, melyek azok az ételek, italok, frissítők, amelyek a leginkább kedveltek vagy kívánatosak a vendégeink körében. A kérdőív összeállításánál figyelembe kell venni a jelenleg is működő gasztronómiai egységeket, az általuk kínált ételeket, a kiszolgálás fajtáját, illetve olyan kényelmi szolgáltatásokat is, amelyek a vendégek elégedettségét növelik.   A dolgozat tervezett felépítése: 1     BEVEZETŐ   1.1      PROBLÉMAFELVETÉS   1.2      A TÁRSASÁG BEMUTATÁSA   2     ÜZLETI TERVEK KÉSZÍTÉSÉNEK ELMÉLETI HÁTTERE   2.1      STRATÉGIAI TERVEZÉS   2.2      OPERATÍV TERVEZÉS   3     ÜZLETI TERV (konkrét példa)   3.1      BEVEZETŐ   3.2      VEZETŐI ÖSSZEFOGLALÓ   3.3      PIACELEMZÉS   3.4      AZ ÜZLET BEMUTATÁSA   3.5      MARKETING TERV   3.6      MŰKÖDÉSI TERV   3.7      SZERVEZETI TERV   3.8      KOCKÁZATBECSLÉS  3.9      PÉNZÜGYI TERV   4     JAVASLATOK   5     ÖSSZEFOGLALÁS   6     Irodalomjegyzék   MELLÉKLETEK, FÜGGELÉK

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Controlling szakközgazdász

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kiss Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zatykó Zsuzsanna
Belső
Mestertanár; Számvitel Tanszék; PSZK

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: operatív terv, piacelemzés, stratégiai terv, SWOT-elemzés, üzleti terv
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:21
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet