A fenntarthatóság gyakorlati megvalósulása és hatása a munkavállalókra a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-nél

Halász Dóra (2022) A fenntarthatóság gyakorlati megvalósulása és hatása a munkavállalókra a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Halász Dóra_szakdolgozat.pdf] PDF
Halász Dóra_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (941kB)
[thumbnail of BA_O_Halász_Dóra.pdf] PDF
BA_O_Halász_Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (156kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája, hogy egy felelősen és fenntarthatóan működő vállalat, hogyan valósítja meg a társadalmi felelősségvállalást a gyakorlatban, illetve a vállalatnál dolgozó munkavállalókra ez milyen hatással van. A dolgozatomban bemutattam a globális társadalmi és környezeti problémákat, a fenntarthatóság és a felelősség fogalmát. Részleteztem a vállalati felelősségvállalással kapcsolatos fogalmakat, illetve modelleket. Mivel dolgozatom középpontjában a munkavállalók állnak, ezért bemutattam a belső CSR-rel kapcsolatos főbb gondolatokat. Korábbi kutatásokat is bemutattam a dolgozatom témájával kapcsolatban. Ezek a kutatások a munkavállalói elégedettséget, elkötelezettséget és motivációt vizsgálták a belső CSR tevékenység tükrében. Az derült ki belőlük, hogy pozitív hatással van a vállalat CSR tevékenysége a munkavállalói elégedettségre, elkötelezettségre és motivációra is. Ezekből a kutatásokból adódóan a kutatási kérdésem az volt, vajon milyen hatással van a Coca-Cola HBC Magyarország munkavállalóira az, hogy a vállalat felelős és fenntartható politikát folytat. Ezért előszőr is bemutattam magát a The Coca-Cola Companyt, majd a Coca-Cola HBC Magyarországot, ezek után pedig a CCHBC Magyarország CSR tevékenységét. A primer kutatásomat kérdőívvel végeztem, amit a vállalat belső csatornáján küldtem ki. A kérdőívem négy blokkból állt. Az első blokk vonatkozott a demográfiai adatokra, tehát itt kérdeztem meg a kitöltő nemét, életkorát és beosztását. A második blokkban általános kérdéseket tettem fel a felelős és fenntartható vállalattal kapcsolatban, illetve ebben a részben tértem ki azokra a kérdésekre is, amelyek a munkavállalók elkötelezettségét vizsgálták. A harmadik blokkban tértem rá a magyarországi Coca-Cola CSR tevékenységeivel kapcsolatos kérdésekre, hogy megtudjam, mennyire ismerik a munkavállalók a vállalatuk CSR tevékenységeit, programjait. A negyedik blokkban pedig arra voltam kíváncsi, hogy a vállalat törekvései milyen mértékben hatottak a munkavállalók személyes fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalás elveire. Kutatásomból kiderült, hogy a munkavállalói elkötelezettségre és motivációra pozitív hatással van a felelős és fenntartható vállalati viselkedés, tehát az én kutatásom is alátámasztja a témával kapcsolatos korábbi kutatások eredményeit. Engem érdekelt még ezek mellett, vajon a dolgozók személyes fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás elveire hatottak-e a CCHBC CSR törekvései. Az derült ki, hogy a vállalati CSR tevékenységek inkább azokra a munkavállalókra hatnak, akiket foglalkoztat ez a téma, akik eleve próbálnak felelősen és fenntarthatóan élni. Azokra a dolgozókra, akiknél a felelős és fenntartható életmód nem fő szempont, nem igazán hatottak ezek a tevékenységek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Coca-Cola, felelősség, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, munkavállalók
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:21
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet