Atillás Viktória (2022) Személyes márka a lovak kiképzésében és kereskedelmében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (856kB) |
|
PDF
szakdolgozati-osszefoglalas_2022majustol.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (206kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a személyes márka kialakulásának a tényezőit és a szükséges kvalitásait vizsgáltam, hogy hogyan alakul ki egy személyes márka a lovas iparágban. Ehhez elsősorban szükséges egy általános tudás a márkákról. A márkatípusok és ezeknek a márkastratégiáknak a kialakításáról kell egy átfogóbb képet kapni. A konkrét márka, jelen esetben a személyes márka és ennek ismertető jelei, szükségesek a kutatásomhoz. A személyes márkának a márkastartégiája és a személynek a fontossága áll a középpontban. Ennek tudatában a személynek külső és belső tulajdonságait is számításba kell venni. Mindezeknek az ismereteknek a tudatában, lehet megismerkedni a lovas iparággal. A lovas sport különlegességei és ismertetői elengedhetetlenek ahhoz, hogy kutatásom témáját elkezdjem. Ennek függvényében egy nagyobb és átfogóbb képet kell adni a sport, illetve a kereskedelemi ágazat tulajdonságairól. Mindezek után a személyes márkának a kialakulásról a lovassportban, hogy hogyan is történik és milyen tényezők szükségesek, illetve miben másabb egy bármilyen más kategóriában kialakított személyes márkához képest. Az információk tudatában, Magyarország egyik legprofibb szakemberén keresztül kutattam, ennek kialakulását. Kutatásom kvalitatív alapú és ezen belül is az interjú, mert a személyes márka kialakulását és a személyhez fűződő „márkahűséget” nem lehet kvantitatív kutatással mérni. Interjút készítettem a márka megszemélyesítőjével Krucsó Szabolccsal, aki a környező országok mentalitását és szaktudását követve lett hazánk egyik legprofibb lovasa és kereskedője. Interjút készítettem néhány olyan ügyfelével, aki már több éven keresztül veszik igénybe ennek a márkának a termékeit, illetve szolgáltatásait. Ezeknek az interjúknak köszönhetően kaphattam egy olyan átfogó és széleskörű képet, hogy maga a márka személye hogyan látja karrierjét és a márka sikerességét, valamint a fogyasztói oldalról is meg tudtam vizsgálni, hogy mik a tapasztalatok és vélemények. A vizsgálatok során az ügyfeleknek túlnyomó részt egyeztek az állításaik, valamint Krucsó Szabolcs és az ügyfelek véleménye között is az esetek nagy többségében egyezőek voltak. Ezzel egy időben akad néhány olyan kérdéskör, amiben más az ügyfeleknek a kialakított véleménye és más a márka személyének. Ennek különböző okai lehetnek, de ezek a nem egyezőségek nem befolyásolják a folyamatos működést és sikert. Ezek nem olyan hangsúlyos problémák, illetve eltérések, ezért a vásárlói elégedettség nem csökken. Bármilyen márkáról beszélünk, mindig szükséges és ajánlott a fejlődés, illetve a fejlesztés, ebben az esetben sincsen másképpen. A vásárlók kifejtették, hogy szerintük miben lenne szükséges a fejlődés, ami nem csak, mint sportemberként és kereskedőként, lenne hasznára, hanem a széleskörű tevékenységi körnek a minőségének is előnyős lenne. A kutatások és vizsgálatok alapján végeredményként a teljes lovas iparágnak is szüksége lenne néhány fejlesztésre, hogy a nemzetközi piachoz fel tudjon zárkózni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | díjugratás, Krucsó Szabolcs, lókereskedelem, márka, márkaépítés, személyes márka |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:20 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |