Online marketing térhódítása és közösséget megmozgató ereje

Csabai Alexandra (2022) Online marketing térhódítása és közösséget megmozgató ereje. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat_Csabai Alexandra_ISLAST_FOSZK_2022.pdf] PDF
Záródolgozat_Csabai Alexandra_ISLAST_FOSZK_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (906kB)
[thumbnail of Záródolgozati összefoglalás_Csabai Alexandra_ISLAST_FOSZK_2022.pdf] PDF
Záródolgozati összefoglalás_Csabai Alexandra_ISLAST_FOSZK_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (293kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom az online marketing alkalmazásáról szól. A témaválasztásom alapját egyértelműen befolyásolta a szakmai gyakorlatom alatt elvégzendő feladatköröm, amely többségében az online marketing köré épül. Az egyetemi tanulmányaim alatt elsajátított elméleti anyag szerencsére kamatoztatásra került a gyakorlatom során is.Dolgozatom kezdetén általánosan írok a marketing elméleti megközelítéséről, melyben részletesebben kitérek a marketing-mix elemeire és azok fontosságára. A következő nagyobb fejezetben már kimondottan a választott témám fejtem ki. A logikus felépítést követtem, ennek következtében elsőként az online világ térhódításáról írtam, melybe belefoglaltam a hálózatok megjelenését és azok fejlődését.Az internet megjelenésének következtében hatalmas változások történtek az élet minden területén, a kommunikáció, kapcsolattartás, tanulás és a marketing világa is 180 fokot fordult ennek köszönhetően.Továbbá szót ejtettem az online marketing jellemzőiről, ezt követően pedig az online marketing eszközeit és azok használatát és előnyeit részleteztem (weboldal, search engine optimization, e- mail marketing, fizetett hirdetések, in-game advertising, PR és az influenszer marketing)Számos irodalmat elolvastam, illetve feldolgoztam annak érdekében, hogy a saját véleményem és immáron gyakorlati szintű tudásom mellé, megfelelő információkkal lássam el a dolgozatom. Véleményem szerint a marketingen belül az egyik legnagyobb szegmenset a közösségi média öleli fel, ennek okán alkottam az egyik legnagyobb fejezetet ennek a témának a dolgozatom megírása során. A közösségi médiának nem léteznek határai, legnagyobb előnye a vállalkozás számára, hogy a világ minden táján élő ügyfelekkel tarthatja a kapcsolatot. Segít megteremteni a nyílt és közvetlen kapcsolat lehetőségeit. Megkönnyíti a potenciális célcsoport elérést, mert különböző korban lévő, érdeklődési körű emberek más és más platformot használnak.Ebben a fejezetben részletezem az egyes közösségi média platformokon való célravezető kommunikációt, hirdetési módokat, reklámozási lehetőségeket, napjaink trendjeit. Különböző platformokról van szó, tehát külön-külön más fajta kommunikációt kell alkalmazni. A Facebook és Instagram esetében nagyon nagy a hasonlóság, de mégis van különbség, hangvétel tekintetében és technikai szinten is. Míg a TikTok és YouTube esetében is videós tartalmakról beszélünk, még teljesen különbözik a két platform egymástól. Tekintve a felhasználók életkorát, érdeklődési köreit. A Linkedin pedig már teljesen az üzleti szférára korlátozódott.Záródolgozatom témaválasztását továbbra is az egyik legaktuálisabb témakörnek tartom, ha a marketingről van szó. Ez mind az internet adta lehetőségeknek köszönhető, illetve a közösségi médiában lévő felhasználóknak, hiszen, ha nincsenek felhasználók, nincs kinek reklámozni.Összegezve, az ilyen szintű online jelenlét és a közösségi média mondhatni nincs jelentős ideje az életünkben, mégis olyan hatalmas változásokat hozott az élet minden területére, egyszerűbbé teszi a mindennapi életünket legyen szó az üzleti világról, a marketingről, vagy csak egyszerűen a szeretteinkkel való kapcsolattartásról. Elképzelhetőnek tartom, ha egy hallgató hasonló témában írná a szakdolgozatát öt év múlva, jelentős változások, illetve még nagyobb előrelépéseket tudna részletezni, hiszen ha csak az elmúlt 3-5 évre tekintünk vissza, mennyi új lehetőség adódott a marketing területén dolgozók számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Nagy Tamás
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: közösségi média, marketing, marketing mix, online marketing, online világ térhódítása
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:20
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet