A SalonTech nemzetközi piacrálépésének marketingstratégiai elemzése

Dudás Kata (2022) A SalonTech nemzetközi piacrálépésének marketingstratégiai elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Dudás _Kata_MSC_VKF_A SalonTech nemzetközi piacralépésének marketingstratégiai elemzése.pdf] PDF
Dudás _Kata_MSC_VKF_A SalonTech nemzetközi piacralépésének marketingstratégiai elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Dudás Kata_Összefoglaló.pdf] PDF
Dudás Kata_Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (305kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomat a SalonTech nemzetközi piacralésépének marketingstratégiai elemzéséből írom. A SalonTech orvosi és kozmetikai professzionális gépeket forgalmazó cég.A szakdolgozatom témája rendkívül aktuális számomra szakmailag, ugyanis egy hazai kis-és középvállalkozás, a SalonTech marketing és projekt menedzserként az én feladatom kialakítani a megfelelő marketingstratégiákat a nemzetközi piacralépési siker érdekében.Kitűzött célom, hogy a dolgozat végére megismerjem a különböző nemzetközi stratégiákat, fókuszban a B2B piac marketingstratégiáit, továbbá, hogy válaszokat kapjak a kitűzött kutatási kérdéseimre. A szakdolgozatom elméleti részében érintem az alap és részstratégiákat, a stratégiai tervezések lépéseit, a B2B kapcsolatok fontosságát, valamint az online és digitális marketing stratégiákat a nemzetközi piacon. A SalonTech alappillére az online marketing mind a hazai mind pedig a külföldi piacon, így ezt a részt részletesebben mutatom be. Továbbá bemutattam a tényezőket a nemzetközivé váláshoz, a SalonTech motivátoraival együtt, amelyek a jobb profilkilátások a külföldi piacon, a nagyobb ügyfélkör, valamint a tény, hogy a külföldi piacralépéssel megszűnik a hazai piactól való függés.  Ahhoz, hogy kellő tudást sajátítsak el, elemeztem a nemzetközi marketingtevékenységeket, mélyebben a közvetlen exportmarketinget, amellyel a SalonTech is a külföldi piacra lép. Továbbá megvizsgáltam az adaptáló, standardizáló és hibrid marketingtevékenységet, amelynek elméleti majd gyakorlati vállalati elemzése választ adott első kutatási kérdésemre, amely az volt, hogy lehet-e standardizálni a SalonTech hazai marketingstratégiáját, vagy szükség lesz adaptációra. A dolgozatom végére kiderült, hogy nem elég a standarduzálás, szükség lesz marketingstratégiai adaptálásra is.Továbbá a második kutatási kérdésem arra irányult, hogy milyen más nemzetközi marketingstratégiára lehet szükség a növekedés céljából.A kutatásból kiderült, hogy a jobb piaci pozíció elérése érdekében szükséges az exportmarketingen kívül még nemzetközi marketinget is alkalmaznu, azon belül pedig stratégiai szövetségek kialakítását. A harmadik kérdésem az online marketingre irányult, ugyanis arra voltam kíváncsi, hogy melyik online marketing eszközön lehet elérni a legjobb számokat a legkisebb kattintási költség mellett. A vállalat külföldi terjeszkedése annyira kezdetleges, hogy erre nem tudtam választ kapni.  A negyedik kutatási kérdésemre pedig primer kutatásomból kaptam választ, amely a szalonok beruházási hajlandóságáról szólt, ugyanis azt vizsgáltam, hogy a szalonok milyen típusú gépekbe fektetnének be a jövőben, illetve mi alapján választanak forgalmazót, továbbá vizsgáltam, hogy a jövőben milyen összeget fektetnének be termékpalettájuk bővítése érdekében. A primer kutatásomból kiderült, hogy a szalonok a jövőben olyan forgalmazót választanának, akik oktatást nyújtanak a gépek mellé, adnak garanciát, illetve a megfelelő paraméterekkel bíró gépekkel rendelkeznek. A kérőív alapján, a szalonokat az arckezelőgépek, ND:YAG lézer gépek és nyomásterápiás gépek érdeklik. Továbbá elmondható, hogy magas a vásárlási hajlandóság.A kutatási kérdéseimre főleg vállalati elemzésből, illetve versenytárselemzésből kaptam választ, így a kutatásomat egy esettanulmány keretei közé helyeztem. Kvantitatív primer kutatásomban megkérdező módszert alkalmaztam, amelyben előre elkészített online kérdőívet használtam, amely segítségével ugyanolyan módon kérdezhettem meg mindent a kitöltőktől. A primer kutatásom angolul íródott, ugyanis a célközönsége a romániai szalontulajdonosok, illetve kozmetikusok. A primer kutatásomban szükség volt változók közötti kapcsolatvizsgálatra a pontosabb elemzés céljából.Összeségében a dolgozatomból megtudtam, hogy a vállalat nem készült fel stratégiailag eléggé a piacralépésre és ahhoz, hogy a SalonTech sikereket érjen el szükség lesz adaptációra és a nemzetközi stratégiák bővítésére marketingstratégiai szempontból.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adaptáció, export, marketingeszközök, marketingstratégiák, nemzetközi marketing, standardizálás, versenytársak elemzése
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:19
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet