„Ide nekem az oroszlánt is!” A Z generáció motivációja és elvárásai az erősnek érzékelt munkaerőpiaci alkupozíció mögött

Fehér Tibor (2022) „Ide nekem az oroszlánt is!” A Z generáció motivációja és elvárásai az erősnek érzékelt munkaerőpiaci alkupozíció mögött. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Fehér_Tibor_Z-generáció_msc.pdf] PDF
Fehér_Tibor_Z-generáció_msc.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Összefoglaló.pdf] PDF
Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (197kB)

Absztrakt (kivonat)

A gyorsan változó világ gyorsan változó generációit egy helyen foglalkoztatni, motivációjukat magasan tartani és tőlük hatékonyságot elvárni kizárólag a generációk attitűdjeinek és elvárásainak ismeretében van lehetőség. Ebben a tanulmányban mindenekelőtt a generáció fogalmát mutatom be, a különböző generációkat, majd a Z generáció jellemzőit és a szervezetek együttműködését e generáció tagjaival. A Z generáció iránti nagy érdeklődés azzal magyarázható, hogy jelenleg és a következő időszakban is a Z-s munkavállalók közül lépnek be a legtöbben a munkaerőpiacra. Ennek okán a Z nemzedékkel történő megismerkedés elengedhetetlen, hiszen munkaerőpiaci jelenlétük már realitás. Az 1995 és 2009 között született Z generációs fiatalok voltak az elsők, akik egy integrált és globális tekintetben is összekapcsolt világban nőttek fel, amely eredményeként magasabb színvonalú és fejlettebb technológiai és problémamegoldó képességekkel rendelkeznek a korábbi generációkhoz képest. Emiatt a Z generációs munkavállaló nagyobb előnnyel indulhat, mint korábban előttük bárki más.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vezetés és szervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Bakacsi Gyula
Belső
egyetemi tanár; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generációkutatás, motiváció, multitasking, munkaerőpiac, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:19
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet