Fehér Tibor (2022) „Ide nekem az oroszlánt is!” A Z generáció motivációja és elvárásai az erősnek érzékelt munkaerőpiaci alkupozíció mögött. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Fehér_Tibor_Z-generáció_msc.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (197kB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyorsan változó világ gyorsan változó generációit egy helyen foglalkoztatni, motivációjukat magasan tartani és tőlük hatékonyságot elvárni kizárólag a generációk attitűdjeinek és elvárásainak ismeretében van lehetőség. Ebben a tanulmányban mindenekelőtt a generáció fogalmát mutatom be, a különböző generációkat, majd a Z generáció jellemzőit és a szervezetek együttműködését e generáció tagjaival. A Z generáció iránti nagy érdeklődés azzal magyarázható, hogy jelenleg és a következő időszakban is a Z-s munkavállalók közül lépnek be a legtöbben a munkaerőpiacra. Ennek okán a Z nemzedékkel történő megismerkedés elengedhetetlen, hiszen munkaerőpiaci jelenlétük már realitás. Az 1995 és 2009 között született Z generációs fiatalok voltak az elsők, akik egy integrált és globális tekintetben is összekapcsolt világban nőttek fel, amely eredményeként magasabb színvonalú és fejlettebb technológiai és problémamegoldó képességekkel rendelkeznek a korábbi generációkhoz képest. Emiatt a Z generációs munkavállaló nagyobb előnnyel indulhat, mint korábban előttük bárki más.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációkutatás, motiváció, multitasking, munkaerőpiac, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:19 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |