Hölczl Balázs (2022) A koronavírus hatása a bankszektorra Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Hölczl_Balázs_UU4HAC.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Hölczl_Balázs_UU4HAC_Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (528kB) |
Absztrakt (kivonat)
Mikor 2020 márciusában az első koronavírussal fertőzött beteget azonosították, mindannyian tudhattuk, hogy –Európa többi országához hasonlóan – lezárásokra kerül sor. Ez meg is történt nem sokkal a vírus első felbukkanása után, majd egyre több szektort kezdett veszélyeztetni. Az egyértelmű kérdés megfogalmazódott bennem is, hogy mi lesz a gazdaságunk motorjával, a bankokkal. Ezért szakdolgozatom fő célja, hogy mélyebb betekintést nyerjek a bankszektor működésébe és alakulásába a Covid-19 világjárvány idején.Továbbá felmerült bennem, hogy megvizsgáljam mekkora hatással is volt ez a hitelintézetekre és milyen kihívásokkal kellett megküzdeniük. Dolgozatomban egyenlően fontosnak tartottam a szekunder és primer kutatásokat, így ezekkel igyekeztem a hazai bankszektort jobban átlátni. Szekunder kutatásomban felfedeztem, hogy a két fő teljesítménymutató a kereskedelmi bankoknál észlelhetően csökkent. Alaposabban utánajártam, hogy a nyolc általam vizsgált hitelintézetből a legnagyobb csökkenést produkáló vállalat ROE és ROA mutatója milyen okból csökkent. A hitelezési moratórium működését is sikerült megérteni, illetve láthatóvá vált, hogyan hat ez a bankok mérlegére. Ezen túl az MNB intézkedéseit, az infláció változását és a digitalizáció alakulását is körbejártam. Primer kutatási módszerként az interjút választottam, mert úgy gondolom ez a legjobb megoldás, hogy több perspektívából is megismerhessük ezt a témakört, továbbá ez segít belelátni a bankszektorban dolgozó munkavállalók pandémia alatti életébe. Interjúalanyaim között volt treasury vezető, jogérvényesítő asszisztens, telefonbanki ügyintéző, és digitális üzletfejlesztési tanácsadó is, akik mind különböző bankokból jöttek. Fontosnak tartottam, hogy amikor interjúalanyaimat kiválasztom, legyen legalább egy, aki egy kisbanktól jött. Ebből a kutatásból láthatóvá vált, hogy a legfőbb gondot a homeoffice-ból történő munkavégzés okozta, ám az is látható, hogy az egyes bankoknál máshogy vélekedtek róla, illetve más ütemben történt az átállás a digitális munkavégzésre. Észlelhető volt, hogy a kisbankra nagyobb hatással volt ez a változás, több problémát is okozott. Továbbá a bank szempontjából készítettem egy SWOT elemzést a távoli munkavégzésre vonatkozóan. Következtetésként levonható, hogy a kereskedelmi bankokat, bár hirtelen és meglehetősen nagy mértékben érintette a koronavírus járvány, az MNB intézkedései, és a járvány viszonylag gyors lefolyása (illetve a későbbi jóval enyhébb intézkedések) miatt ez minimalizálódhatott.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ábraelemzés, infláció, koronavírus-járvány (COVID-19), ROA, ROE, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:19 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |