Az ALDI Magyarország üzleti környezetének elemzése és piaci pozíciója, különös tekintettel közvetlen versenytársaira

Ihárosi Janka (2022) Az ALDI Magyarország üzleti környezetének elemzése és piaci pozíciója, különös tekintettel közvetlen versenytársaira. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Az ALDI Magyarország üzleti környezetének elemzése és piaci pozíciója, különös tekintettel közvetlen versenytársaira..pdf] PDF
Az ALDI Magyarország üzleti környezetének elemzése és piaci pozíciója, különös tekintettel közvetlen versenytársaira..pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 11..

Download (7MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (63kB)
[thumbnail of BA_O_Ihárosi_Janka.pdf] PDF
BA_O_Ihárosi_Janka.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 11..

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

Az FMCG piacon napjainkban a legdinamikusabb fejlődést a diszkontáruházak produkálják. Ezt az is bizonyítja, hogy magyar viszonylatban az FMCG kereskedelem élére az utóbbi években egy diszkontlánc került, megelőzve az addig vezető hipermarketet. Bár az ALDI üzleti teljesítménye évről évre nő, a piacon betöltött pozíciója állandósult. A dolgozat célja, hogy az üzleti környezet és a versenytársak elemzésével feltárja azokat a tényezőket, melyek elősegíthetik az üzletláncot a piacon betöltött pozíciójának javításában. Mivel az ALDI több évtizedes nemzetközi tapasztalattal, kiterjedt szállítói kapcsolatokkal és széleskörű elismertséggel rendelkezik, meg van benne a potenciál, hogy javítsa a piacon elfoglalt helyét. Optimalizált áruválasztéka, jó minőségű saját márkás termékei és széles nonfood választéka kedvező alapot nyújt a további növekedéshez. Szintén az ALDI növekedési potenciálját javítja az a tényező is, hogy a fogyasztók körében továbbra is népszerűsödnek a diszkont elv alapon működő áruházláncok. A kiskereskedelmi szereplők eddigi növekedésének egyik oka, hogy az a fogyasztás növekedési pályáját követte. Úgy gondolom, hogy a magyar retail kereskedelemben még van növekedési potenciál, így egy darabig még követhetik a szereplők a fogyasztás növekedési ütemét, azonban a jövőben a versenyképesség kulcsa nem csak a piacszerzés lesz, hanem az is, hogy az adott szereplő miként tudja magát megkülönböztetni versenytársaitól, és megnyerni a vásárlókat. A fent említett tényezők jól mutatják, hogy az ALDI-ban meg van a fejlődési potenciál, hogy javítsa piaci pozícióját, ugyanakkor a változó trendek, a vásárlási szokások, valamint a vásárlók igényei megkövetelik, hogy más irányvonalak felé is nyisson az áruházlánc. Ilyen például a termékportfólió bővítése, prémium termékek bevezetése, a szolgáltatások bővítése stb.. Ezek a fejlesztési pontok ugyan ellenkeznek az eredeti diszkont elvvel, hiszen a diszkontok szűk termékportfólióval, optimalizált áruválasztékkal rendelkeznek és kevés szolgáltatást nyújtanak a vásárlók számára, azonban a vásárlók megnyerésének eszköze nagyban ezekben a tényezőkben rejlik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kronavetter Dóra
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Marcsa Attila
Belső
Mesteroktató; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső környezet elemzése, kiskereskedelem, környezetelemzés, SWOT-elemzés, versenytársfigyelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:19
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet