Bányai Dávid (2022) Motiváció és ösztönzés a Bigfour cégeknél, ezen belül a KPMG Global Services Hungary-nál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Bányai Dávid_E9JKOG_Vezetés szervezés mesterszak_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bányai Dávid_E9JKOG_Vezetés szervezés mesterszak_Összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (177kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az általam választott téma az ösztönzés és a motiváció vizsgálatára összpontosult a Bigfour cégeket véve górcső alá. Ezen belül a KPMG került a középpontba. Választásom azért esett a KPMG-re és egy konkurens Bigfour cégre, mivel ennél a cégnél dolgozom már több mint két éve.Az általam meghatározott két kérdés megválaszolására irányult a dolgozathoz kapcsolódó munkám elsősorban. Az első kérdés azzal kapcsolatos, hogy milyen ösztönzők és motivátorok vezérelik a dolgozókat a bérezés mellett a KPMG és az Ernst and Young nevezetű cégeknél. A második kérdés pedig arra irányult, hogy mivel tudja a KPMG attraktívabb vállalattá tenni magát a munkaerőpiacon a friss vagy már tapasztalt álláskeresők szemében.Diplomamunkám során részletesen elemeztem a különféle motiváló és ösztönző módszereket, technikákat, annak érdekében hogy megtudjam mi motiválja és ösztönzi a munkavállalókat, emellett jelentős mennyiségű szakirodalom is a segítségemre volt, így sikeresen kiszélesíthettem tudásomat ezen téma kapcsán. Mélyebb megértésre tettem szert a munkahelyi motiváció növelés terén, nyilvánvalóvá vált számomra, hogy munkahelyem, a KPMG milyen ösztönző eszközöket alkalmaz ciklikusan és a mindennapi munka során egyaránt.Dolgozatom következő lényeges állomása a motivációelméletekhez kötődik. Itt sikeresen bővíteni tudtam tudásomat a pénz szerepe kapcsán a motivációban, számos érdekesség kiderült Frederick Herzberg kéttényezős elméletéről, emellett megvizsgáltam Maslow szükségleti hierarchia modelljét is. Miután megértettem ezen elméleteket, összevetettem őket és levontam a következtetéseket a különbségeket és hasonlóságokat figyelembe véve. Alderfer modellje volt a témában a következő állomás, amelyet a későbbiekben összevetettem Maslow elméletével annak érdekében hogy feltérképezzem az általam választott Bigfour cégek az egyes elméletek és módszerek mely részeit alkalmazzák.A következő fontos része munkámnak a cégem, munkahelyem bemutatása felé irányult. Először ismertettem a céget nemzetközi, majd hazai és végül pedig budapesti viszonylatban is. Röviden összegeztem a részlegem cégben betöltött szerepét és kitértem arra is hogy mivel is foglalkozunk pontosan.Ezután áttértem a szakdolgozatom két fő kérdéséhez kapcsolódó kutatásaimra. Az első módszer egy kérdőív kiértékelésére irányult, amelyet kitöltettem a KPMG és az Ernst and Young adózással foglalkozó munkatársaival. Az eredmények alapján pedig azokat sikeresen kiértékeltem és megtaláltam a választ az első kérdésemre. A második kérdés kapcsán interjúkatkészítettem KPMG-s munkatársakkal, akik az adózási részlegen dolgoznak. A két megkérdezettem eltérő pozícióban, eltérő ideje és eltérő munkakörben tevékenykedik a vállalatnál, így véleményükből egy összetett eredmény született. Az eredmény alapján pedig kiderül, melyek azok a pontok amelyeken a KPMG vezetésének változtatnia kellene annak érdekében, hogy vonzóbb munkahellyé válhasson a cég a friss és tapasztalt álláskeresők szemében egyaránt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás menedzsment, KPMG, munkamotiváció, ösztönzési rendszer, ösztönzésmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:19 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |