Csanádi Marcell (2022) Chatbotok szerepe a vállalati folyamatok automatizálásában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Csanadi_Marcell_PC7N59_Chatbotok_szerepe_a_vallalati_folyamatok_automatizalasaban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Csanadi_Marcell_szakdolgozati osszefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (324kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során, a chatbotok szerepét vizsgáltam, a vállalati folyamatok automatizálásnak területén. A szakirodalmi áttekintésben, szó esett a mesterséges intelligencia és ezzel együtt a chatbotok kialakulásáról. Kronológiai sorrendben bemutattam a chatbotok fejlődéstörténetének nagyobb mérföldköveit, melyek újdonságaikkal előrébb lendítették a kutatásokat és az egész iparágat, illetve bővítették a felhasználási területeket. Ezen rendszerek egyes elemeit vagy megoldásait a mai napig alkalmazzuk egy-egy ilyen projekt létrehozásakor. A fejezet második felében átfogóbban megvizsgáltam a chatbotok felhasználási területeit. Ezek közül kitértem a kormányzati, a környezetvédelmi, a mentálhigiéniás, az egészségügyi és az oktatási célú felhasználásra. A területek közül a vállalati célú felhasználást emeltem ki és részleteztem a legátfogóbban, hiszen esetünkben ez volt a leginkább mérvadó. Példákon keresztül ismertettem, hogy egyes szektorokban cégek, hogy vittek sikerre chatbot projekteket. A következő fejezetben ismertettem az általunk chatbot építéssel optimalizálni kívánt folyamatokat. Bemutattam a vállalaton belül működő informatikai támogatást nyújtó részlegeket, csapatokat. Folyamatábrák segítségével bemutattam az hiba bejelentés folyamatait, az egyes alkalmazott platformok vetületében. Ezeket a csatornákat és működésüket részletesen ismertettem, kitérve az előnyeikre és hátrányaikra egyaránt. Ezt követte a chatbot projekt részletes bemutatása. Szintén egy folyamatábra segítségével összehasonlítottam a bot folyamatait a többi csatornáéval. Ezt követte egy piackutatás, melyben megvizsgáltam a piaci szereplők egy részét és megállapítottam, hogy milyen irányba halad a piac. Továbbá leírtam a projekt előkészítésének és megtervezésének a lépéseit. Ismertettem a chatbot fejlesztéshez használt rendszereket a pozitívumokkal és negatívumokkal együtt. Részletesen kitértem az első chatbot verzióra melyet készítettem. Leírtam, hogy végül miért nem felelt meg sem a vállalti, sem pedig a felhasználói elvárásoknak, ezért átalakításokra volt szükség. A következő fejezetben foglalkoztam az újra tervezéssel. Bemutattam az átalakításhoz alkalmazott új rendszereket, azok működését és funkcióit. Részletesen foglalkoztam a fejlesztés lépéseivel és a chatbot által használt csatornákat. Dolgozatomat a projekt eredményeinek bemutatásával zártam, ahol kitértem az optimalizált folyamatok idő és ráfordítás csökkenésére. A felhasználói elégedettség növekedésére és megfogalmaztam javaslatokat amelyekkel a chatbot a jövőben még sikeresebb lehet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | .NET Framework, Active Directory, ábraelemzés, folyamat modell, folyamatfejlesztés, gazdaságinformatika |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:18 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |