A Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. költséggazdálkodásának értékelése és továbbfejlesztése

Horváthné Tóth Anita (2022) A Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. költséggazdálkodásának értékelése és továbbfejlesztése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. költséggazdálkodásának értékelése és továbbfejlesztése.pdf] PDF
A Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. költséggazdálkodásának értékelése és továbbfejlesztése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of SZTK_O_Horváthné_Tóth_Anita.pdf] PDF
SZTK_O_Horváthné_Tóth_Anita.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (295kB)

Absztrakt (kivonat)

A tulajdonosi kör számára elvárás egy cég gazdaságos működtetése. A költségek elemzésével ennek az elvárásnak tudunk megfelelni. A dolgozatomban a nagykanizsai Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. költséggazdálkodását mutatom be. A vállalkozás 2012. július 27-én alakult meg, jelenlegi ügyvezető igazgatója Áfra Barnabás János. A cég a Zala megye déli részének hulladékgazdálkodási közszolgáltatás tevékenységét látja el. 100 %-ban önkormányzati tulajdonban áll, és a cégre vonatkozó törvényeknek való megfelelés érdekében különösen fontos, hogy tevékenysége a költséghatékony gazdálkodás szem előtt tartásával legyen megszervezve. A dolgozat második részében a szakirodalmak segítségével részletesen bemutatom a vezetői számvitel fogalmát, jelentőségét, illetve a költségek csoportosítási lehetőségeit.  Rámutatok a költséghelyek kialakításának fő szempontjaira, és bemutatom a gyakorlatban jellemzően előforduló költséghelyeket. A költségviselők kialakítása megteremti az önköltségszámítás alapját, így ennek jelentőségét is kifejtem dolgozatomban. A cég tevékenységét legnagyobb mértékben a 2012. évi CLXXXV. törvény a hulladékról szabályozza. Koordináló szervezetet létrehozását írja elő, ami ezt a szabályozást felügyeli. A koordináló szerv mindemelett előírja az ellátandó feladatokat és a cég működési területét is. A következő fejezetben részletezem magát a hulladékszállítási tevékenységet, annak érdekében, hogy a költségviselők és költséghelyek kialakítását könnyebben megérthessük. A közszolgáltatók adatszolgáltatásra kötelezettek az NHKV Zrt. és a MEKH Hivatal felé. Annak érdekében, hogy az adatszolgáltatások teljesíthetőek legyenek megfelelő költséghely struktúra kialakítására van szükség. Részletesen bemutatom az elvárásaikat, közben megvizsgálom, hogy a cégnél kialakított költségstruktúra segítségével könnyen elvégezhető-e az adatszolgáltatás. Ahol beavatkozás szükséges, ott javaslatot teszek. Végezetül a két adatszolgáltatás követelményeit figyelembe véve bemutatok egy lehetséges költségviselő-kialakítást, és elkészítek egy saját táblázatot, mely segítségével könnyen elkészíthető a két adatszolgáltatás. A kialakított segédtáblák jelentős mértékben megkönnyítik az adatszolgáltatás teljesítését, mind munkaerőigény és munkaidő tekintetében, illetve megnövelik az adatszolgáltatás teljesítésének pontosságát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Controlling szakközgazdász

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváthné Bedenek Réka
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Sisa Krisztina
Belső
főiskolai docens; Számvitel Tanszék; PSZK

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: hulladék - hulladékkezelés, hulladékgyűjtés, költségcontrolling, költségelemzés, önköltség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:18
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet