Horváthné Tóth Anita (2022) A Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. költséggazdálkodásának értékelése és továbbfejlesztése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
A Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. költséggazdálkodásának értékelése és továbbfejlesztése.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
SZTK_O_Horváthné_Tóth_Anita.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (295kB) |
Absztrakt (kivonat)
A tulajdonosi kör számára elvárás egy cég gazdaságos működtetése. A költségek elemzésével ennek az elvárásnak tudunk megfelelni. A dolgozatomban a nagykanizsai Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. költséggazdálkodását mutatom be. A vállalkozás 2012. július 27-én alakult meg, jelenlegi ügyvezető igazgatója Áfra Barnabás János. A cég a Zala megye déli részének hulladékgazdálkodási közszolgáltatás tevékenységét látja el. 100 %-ban önkormányzati tulajdonban áll, és a cégre vonatkozó törvényeknek való megfelelés érdekében különösen fontos, hogy tevékenysége a költséghatékony gazdálkodás szem előtt tartásával legyen megszervezve. A dolgozat második részében a szakirodalmak segítségével részletesen bemutatom a vezetői számvitel fogalmát, jelentőségét, illetve a költségek csoportosítási lehetőségeit. Rámutatok a költséghelyek kialakításának fő szempontjaira, és bemutatom a gyakorlatban jellemzően előforduló költséghelyeket. A költségviselők kialakítása megteremti az önköltségszámítás alapját, így ennek jelentőségét is kifejtem dolgozatomban. A cég tevékenységét legnagyobb mértékben a 2012. évi CLXXXV. törvény a hulladékról szabályozza. Koordináló szervezetet létrehozását írja elő, ami ezt a szabályozást felügyeli. A koordináló szerv mindemelett előírja az ellátandó feladatokat és a cég működési területét is. A következő fejezetben részletezem magát a hulladékszállítási tevékenységet, annak érdekében, hogy a költségviselők és költséghelyek kialakítását könnyebben megérthessük. A közszolgáltatók adatszolgáltatásra kötelezettek az NHKV Zrt. és a MEKH Hivatal felé. Annak érdekében, hogy az adatszolgáltatások teljesíthetőek legyenek megfelelő költséghely struktúra kialakítására van szükség. Részletesen bemutatom az elvárásaikat, közben megvizsgálom, hogy a cégnél kialakított költségstruktúra segítségével könnyen elvégezhető-e az adatszolgáltatás. Ahol beavatkozás szükséges, ott javaslatot teszek. Végezetül a két adatszolgáltatás követelményeit figyelembe véve bemutatok egy lehetséges költségviselő-kialakítást, és elkészítek egy saját táblázatot, mely segítségével könnyen elkészíthető a két adatszolgáltatás. A kialakított segédtáblák jelentős mértékben megkönnyítik az adatszolgáltatás teljesítését, mind munkaerőigény és munkaidő tekintetében, illetve megnövelik az adatszolgáltatás teljesítésének pontosságát.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | hulladék - hulladékkezelés, hulladékgyűjtés, költségcontrolling, költségelemzés, önköltség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:18 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |