Ignácz Áron (2022) Informatikai rendszerüzemeltetés Windows környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
SzakdolgozatIgnáczÁron.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SzakdolgozatÖsszefoglalásIgnáczÁron.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (200kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatomban először a rendszerüzemeltetést általánosságban mutattattam be. Ezután bemutattam azokat a programokat, szoftvereket melyek elengedhetetlenek egy informatikai rendszer üzemeltetéséhez Windows környezetben. Az első ilyen program az SCCM, először bemutattattam magát a programot általánosságban, mi ez a program, mire használjuk, miért fontos. Majd az SCCM-ben található Software Center-ről írtam, ami egy fontos része az SCCM rendszerének. Az SCCM felépítését, az SCCM Console-ban található menüpontokat funkcióit is felvázoltam. A következő fejezeteben az Active Directory-t vázoltam fel. Bemutattattam magát az Active Directory-t, a felhasználó kezelést és létrehozást, a PowerShell-t, ami ugyan úgy alkalmas menedzselésre és helyettesítheti a grafikus felületet. Ez után a lényegesebb Group policy-ket mutattattam be. A harmadik program, ami szerintem elengedhetetlen egy jó IT üzemeltetéséhez az a Ticketing rendszer. Először magáról a ticketing (jegy) rendszerről írtam, ezt a szakmai gyakorlaton szerzett tapasztalataimból. Megvizsgáltam az incidens és probléma közti különbséget, mert ez egy nagyon fontos részét képezi ennek a témának, hogy hogyan kezeljük a ticketet, hogy az megfelelően legyen ledokumentálva. Ezután az OTRS (Open Technology -Real Service) rendszerén keresztül mutatattam be a Ticketing rendszert.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | Active Directory, rendszerüzemeltetés, SCCM, Ticketing system, Windows |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:18 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |