A digitalizáció hatása a pénzügyi szolgáltatókra és ügyfeleikre

Kovács Barbara (2022) A digitalizáció hatása a pénzügyi szolgáltatókra és ügyfeleikre. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of KovacsBarbara_RRN0MO_szakdolgozat.pdf] PDF
KovacsBarbara_RRN0MO_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (970kB)
[thumbnail of BA_O_Kovacs_Barbara.pdf] PDF
BA_O_Kovacs_Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (208kB)

Absztrakt (kivonat)

A pénzzel kapcsolatos döntések végig kísérik életünket, és részét képezik mindennapjainknak. A pénzügyi szolgáltatások piacán radikális változásoknak lehettünk szemtanúi az elmúlt években, ezek a változások magába foglalják a FinTech és innovatív neobankok halmazát. A 2008-as gazdasági világválság után szerte az egész világon rohamos fejlődésnek indult a digitalizáció, ennek köszönhetően innovatív fejlesztések jöttek létre, hogy megreformálják a már korábban is ismert hagyományos pénzügyi szolgáltatások piacát. Témám aktualitása a 2020-as COVID-19 világjárványnak tudható be, amikor is újabb lendületet kapott a digitális szolgáltatások elterjedése, az érintkezés nélküli banki ügyletek és kereskedelem iránti igény kapcsán. Dolgozatomban többek között azt vizsgáltam, hogy ezen banki ügyfelek korcsoportonként hogyan viszonyulnak az új trendekhez. Szakmai gyakorlatomat a K&H Bank szolnoki fiókjában töltöttem, ennek során személyes tapasztalatokra is szert tettem a banki folyamatokkal kapcsolatban illetve megtapasztalhattam az ügyfelek mindennapi problémáit, szolgáltatásokkal kapcsolatos ismeretiek hiányát és az új dolgokkal szembeni félelmeiket is, ezért választottam ezt a témakört. Szakdolgozatom célja a digitalizáció általi banki változások bemutatása és a tágabb környezetemben végezett kutatásom eredményének ismertetése, elemzése. A magyarországi környezetben működő digitális banki szolgáltatások fajtáit veszem gorcső alá, mint például a mobilbank, internetbank és az okos eszközökkel való fizetés. Kutatásom során felállított hipotéziseim, melyekre a válaszokat keresem a következőek: győzhetnek-e idővel a neobankok és a FinTech szolgáltatások a hagyományos bankok felett?, a fiatalabb és idősebb korosztály között érezhető-e a generációs különbség a bankolási szokásokban?, az ügyfelek nem érzik biztonságosnak az okos eszközökkel való fizetést és a digitális banki szolgáltatásokat. A digitális banki szolgáltatások fejlesztése mellett a bizalom építésére is nagy hangsúlyt kell fektetnie a szolgáltatóknak a jövőben. Hiszem, hogy az innovatív dolgokhoz való elutasító hozzáállás az idősebb generáció részéről idővel leküzdhető, és az ügyfelek felismerik majd a banki innovációkban rejlő lehetőségeket és könnyebbségeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 2008-as válság, bank, bankfejlődés, fintech, koronavírus-járvány (COVID-19)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:18
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet