A digitális kommunikáció előnyei és buktatói a Covid-válság árnyékában: vállalatok megoldásai

Bede Polla Blanka (2022) A digitális kommunikáció előnyei és buktatói a Covid-válság árnyékában: vállalatok megoldásai. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bede Polla_SAO8G0_Szakdolgozat.pdf] PDF
Bede Polla_SAO8G0_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 11..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkositasi kerelem_Bede Polla_2022.pdf] PDF
Titkositasi kerelem_Bede Polla_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (527kB)
[thumbnail of BA_O_Bede_Polla.pdf] PDF
BA_O_Bede_Polla.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 11..

Download (397kB)

Absztrakt (kivonat)

A Covid-járvány hatására számos cégnél átalakult a belső kommunikáció. A világjárvány előtt szinte mindenütt a szóbeli információcsere volt jelen és a szervezetek ragaszkodtak ahhoz, hogy a dolgozóik személyesen találkozzanak, a meetingeken jelen legyenek. Mára már a modern vállalatokban dolgozóknak el kellett sajátítaniuk számos új digitális eszközrendszer használatát, mivel a megváltozott munkarendeknek köszönhetően felerősödött az online kommunikáció jelentősége.  Az eddig megszokott szóbeli kommunikációs forma helyett meg kellett tanulni kizárólag e-maileken, videó- és hanghívásokon, üzeneteken keresztül hatékonyan kommunikálni. 2020 elejétől kezdve a legtöbb cég bevezette az információ digitális módon való továbbítását, és alkalmazza annak ellenére is, hogy pillanatnyilag már személyesen is megoldható a kommunikáció. Kutatásom célja az volt, hogy feltérképezzem a megváltozott belső kommunikáció hatásait. Ehhez kérdőív formájában tettem fel kérdéseket egy járműkereskedelmi cég dolgozói számára, és azt vizsgáltam, hogy az új kommunikációs eszközök használatával miként sikerült fenntartani a vállalat hatékonyságát. A válaszokból kiderül többek között, hogy milyen hatással van a kommunikációra az otthoni munkavégzés, miként élték meg a digitális átállást és, hogy a vállalat szoftverrendszerei kellő segítséget nyújtanak-e a mindennapi munka során. A kutatásom elvégzéséhez kevert módszertant alkalmaztam. Először kérdőív segítségével gyűjtöttem adatokat a szervezet munkavállalóinak körülbelül felétől, majd három interjú keretében a vállalat vezető személyeinek tettem fel a témával kapcsolatban kérdéseket. Az eredmények azt mutatják, hogy a vizsgált szervezet hatékony tudott maradni a Covid-válság okozta átrendeződés ellenére is. A munkavállalók elégedettek a digitálisan használt kommunikációs csatornákkal, melyeket a vezetők elmondása alapján folyamatosan tovább is fejlesztenek. A kutatás emellett rámutatott néhány kisebb hiányosságra, melyek a hatékonyság növelése érdekében a jövőben orvosolandók.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, digitális kommunikáció, egyén és szervezet, szervezeti kommunikáció, szervezeti magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:17
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet