Gazsik-Doricsák Titanilla (2022) Vevőminősítés és Ügyfélkapcsolatok kezelése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat_afo25p.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 08.. Download (2MB) |
|
PDF
titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (196kB) |
|
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2022_foszk.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 08.. Download (344kB) |
Absztrakt (kivonat)
Mint minden hitelhez, a szállító által a vevőnek nyújtott kereskedelmi hitelhez is hitelkockázat (credit risk) kapcsolódik. Jól tudja ezt minden vállalat, ahol naponta születnek arra vonatkozó döntések, hogy melyik vevő fizessen készpénzzel, melyikük kaphat hitelt, és az mekkora összegű legyen. Logikus, hogy a vállalat által elvégzett hitelelbírálás a banki hitelelbíráláshoz hasonlít.” (Felföldi-Szűcs, 2015) Dolgozatomban rövid betekintést szeretnék nyújtani, hogy a vállalatok milyen pénzügyi kockázatokkal nézhetnek szembe. A hitelkockázat felmérése, a COVID-19 járvány óta még nagyobb elővigyázatosságot kíván meg a cégektől. Amellett, hogy pénzügyi stabilitásukat megőrizzék, fontos szerepet tölt be az, hogy az ügyfélelégedettség ne csökkenjen. Ezen szempontok mentén ismertetem a hitelveszteség csökkentése érdekében alkalmazható vevőminősítő rendszert, a credit scoring modell-t. Ez egy pontozáson alapuló rendszer, ami segítheti a cégeket abban, hogy objektívem felmérjék mennyi hitelkeretet adhatnak ügyfeleiknek. Továbbiakban egy gyakorlati példán keresztül fogom bemutatni, hogyan is működik gyakorlatban a modell alkalmazása, valamint milyen szempontok mentén pontozhatjuk az ügyfél hitelképességét. Emellett pedig kitérek a vevőkövetelések kezelésének fontosságára is, hiszen párhuzamosan kezelve a pénzbehajtási folyamatokat és a vevőminősítést nagymértékű ráhatást lehet gyakorolni a fellépő kockázatok csökkentésére és szabályozására. A vevőkövetelési folyamatokkal való tapasztalataimat is részletesebben kifejtem. Dolgozatomat az ügyfélkapcsolatok fontosságával és rövid összefoglalásával zárom, hiszen elengedhetetlen, hogy egy cég kiemelkedő figyelemmel kezelje az ügyfélkapcsolatait és tudatosan figyelje, mérje az ügyfélelégedettséget, annak érdekében, hogy hosszútávú sikerességét biztosítsa. Úgy gondolom, hogy a témaválasztásom a jelen piaci körülmények között nagy aktualitást élvez. Szeretnék betekintést nyújtani az elméleti megközelítés mellett, tapasztalati tudásomat felhasználva, hogy a folyamatok gyakorlati megvalósulásban milyen rugalmasságot kívánnak a vállalat és a kollégák részéről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, hitelezési kockázat, hitelkockázat, pénzügy, ügyfélkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:17 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:17 |
Actions (login required)
Tétel nézet |