A Meló-Diák Iskolaszövetkezetnél

Kiss Adrienn (2022) A Meló-Diák Iskolaszövetkezetnél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kiss Adrienn szakdolgozat U80DYY.pdf] PDF
Kiss Adrienn szakdolgozat U80DYY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of szakdolgozati-összefoglalás 2022.pdf] PDF
szakdolgozati-összefoglalás 2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (135kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban rávilágítok a szervezeti kultúra fontosságára, hogy milyen jelentőséggel bír korunk társadalmában. A szakirodalom feldolgozásával és a saját kutatásommal kerestem a kérdésemre a választ. Egy vállalat irányítása, méretétől függetlenül nem kis feladat. A vezetőjére nagy felelősség hárul. A munkáját megkönnyítheti egy megfelelő „csapat” menedzsment, akik a lehetséges eszközökkel és módszerekkel, mindezt befolyásolni tudják és ez által jobb szervezeti teljesítmény hoznak létre. Természetesen egy vezető önmagában nem elég. A sikert befolyásolja rengeteg tényező. Egy megfelelően kialakított rendszer, folyamat, erőforrás, amely helyesen működik, akkor ennek segítségével elérhető, hogy a fogyasztó megfelelő termékkel vagy szolgáltatással szembesüljön a piacon. Ezáltal a költségeket meghaladó, az árban is megfelelő profitra teszünk szert ehhez szükséges a szervezeti kultúra fejlesztése melyre a vizsgált cégeknél javaslatot is teszek. Szakdolgozatom a szervezeti kultúrára fókuszál, azon belül is a Meló-Diák Iskolaszövetkezet kultúrájára.  Kutatásom témája a szervezeti kultúra fejlesztési lehetőségei mely során a legfontosabb kérdésem, hogy a szervezet tagjai munkájukkal, szakmai hozzáértésükkel, akaratukkal, teljesítményükkel hogyan járulnak hozzá a jó szervezeti kultúra létrehozásához. Primer kutatásom során interjúkat készítettem a Meló-Diák és a Műisz Iskolaszövetkezet vezetőivel, akiktől pontos és részletes információkat kaptam a hipotézisem vizsgálatához. Dolgozatomban kifejtettem a lényeges tudnivalókat az iskolaszövetkezetekről, bemutattam és megvizsgáltam a Meló-Diák Iskolaszövetkezetet a szervezeti kultúra értékei szerint. Továbbá a Meló-Diák és a MŰISZ Iskolaszövetkezet kulturális jellemzőit a Quinn modellbe illesztettem. Kutatásom alapján azt a megállapítást tettem, hogy a dolgozat első szakaszában felállított hipotézisem beigazolódott. Vagyis igen, nagy szükség van a kommunikáció fejlesztésére és a tréningek alkalmazására. A diplomamunkám végén pedig levontam néhány következtetést és igyekeztem az általam legjobbnak megítélt módszerekkel javaslatot tenni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Juhász-Lizanecz Tímea
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Pecze Krisztina
Külső
egyetemi adjunktus; Menedzsment Tanszék; PSZK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi kapcsolatok, emberi kommunikáció, fiatalok, kapcsolatok, szervezetalakítás, szervezeti kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:17
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet