Bertalan László (2022) A C.S.O Kft vevőkapcsolatainak kezelési rendje, informatikai támogatása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Bertalan László_Záródolgozat 2022.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Bertalan László zaro-dolgozati-osszefoglalas_2022_foszk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (274kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakmai gyakorlatomat a C.S.O Kft-nél töltöttem, értékesítési vezető munkakörben. Témaválasztásom azért esett a cég vevőkapcsolatainak kezelési rendjének és informatikai hátterének bemutatására, mert eddigi pályafutásom 20 évét az értékesítési szakmában töltöttem. Örültem a lehetőségnek, hogy bemutathatom a céget, amelynél dolgozom, ezzel is jobban megismerve a cég által gyártott termékeket, szolgáltatásainak mibenlétét, a cég piaci pozícióját és a versenytársakat. Célom ennek a dolgozatnak a megírásával, hogy feltárjam a C.S.O Kft vezetésének hiányosságait, és hathatós segítséget nyújtsak a stratégiai tervek megvalósításához. A CRM, egy olyan összvállalati és intézményi ügyfélközpontú stratégia, melynek célja az egyes ügyfeleken elérhető nyereség maximalizálása és ezért a vállalati folyamatokat az ügyféligények minél prosperálóbb kiszolgálása érdekében adaptálja, egy lehetőleg a legkorszerűbb fejlesztésű hardver és szoftver technológiát képviselő informatikai megoldásba, melynek kiindulópontja egy, a vállalat teljes ügyfélkörének részletes adatait tartalmazó adattárház. Az informatikai támogatás és az egységes adatbázis révén megvalósulhat az ügyfélfolyamatok automatizálása. Az ügyfélkapcsolatok kezelésének kiemelt súlyponti eleme az emberi tényező. Az általam összegzett szakirodalmi feldolgozás és emellett a tapasztalataimon nyugvó CRM- modell részletes bemutatásával az volt a célom, hogy az iparágban alkalmazható, illetve a szektor sajátosságainak megfelelően változtatható elméleti modellt alkossak meg, amely nagymértékben fokozza a C.S.O Kft. ügyfélkapcsolat kezelésének eredményességét és biztosítja a versenyképességet a korszerű eszközök, technikák és elméletek alkalmazásával. A CRM rendszer nélkülözhetetlen komponense az informatikai rendszer, amely biztosítja a háttértámogatást a produktív működtetéshez. Ha jól működik a folyamat, a vállalatot bármely ügyfélcsatornáján megkereső kuncsaftok minden esetben eljutnak az egyöntetű információkhoz, tulajdonképpen a CRM-rendszerek alapvető rendeltetése, az egységes információszolgáltatás és vásárlókezelési színvonal biztosítása, minden egyes megkeresés esetén. A vállalkozások kiforrott és átgondolt csatornapolitikát működtetve irányítják a klienseket a számukra minél kisebb ügyfélkezelési költséget igénylő csatornák felé, amivel jelentős spórolást érhetnek el működési költségeikben. Hasonló költségoptimalizációs szempont a vásárlók kiszolgálási idejének lerövidítése a korszerű rendszerek felhasználásával. Annak érdekében, hogy a CRM-rendszer zökkenőmentesen és hatékonyan működhessen, létfontosságú a menedzsment töretlen patronálása és figyelme, amely lefedi a rendszer minden elemét, belekalkulálva az emberi tényezőt is, amely a leggyengébb láncszeme. Mélyreható és folyamatos képzésekre van szüksége az értékesítési munkatársnak ahhoz, hogy professzionálisan képes legyen a vállalat képviseletére a vásárlókkal szemben. Valójában az Ő teljesítménye alapján fognak véleményt formálni az egész vállalatról. Az ügyfélkapcsolati módszertan a vállalati stratégia fundamentuma, egyesítenie kell a humán és informatikai stratégiákat, a folyamatalapú szemléletet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | C.S.O Kft., CRM, gumiburkolat, teljesítményértékelés, ügyfélkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:17 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:17 |
Actions (login required)
Tétel nézet |