Göndör Angéla Kata (2022) A vezetői érzelmi intelligencia hatása a vezető által alkalmazott motivációs eszközökre. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BA_SZD_Göndör_Angéla_W2IILA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Göndör_Angéla_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (164kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy van-e kapcsolat a munkahelyi vezető érzelmi intelligenciájának szintje és az általa alkalmazott motivációs eszközök között. Igaz-e az, hogy magasabb érzelmi intelligenciával rendelkező vezető inkább a dolgozó belső motivációjára kíván hatni?A dolgozat elméleti részében áttekintettem az érzelmi intelligencia különböző definícióit, meghatározásait. Majd egy általam kiválasztott csoportosítási szempont szerint a teljesség igénye nélkül bemutattam a különböző érzelmiintelligencia-modelleket.Ezt követően igyekeztem érzékeltetni az érzelmi intelligencia jelentőségét. A különböző modellekben az közös pont, hogy mind szerint az érzelmi intelligencia befolyásolja az interperszonális kapcsolataink minőségét, eredményességét. És mivel a vezető-beosztott viszony is ilyen, ezért mindenképp hatással lesz rá.Az érzelmi intelligencia után kitértem a másik változó, tehát a motiváció fogalmának meghatározására.Az elméleti fogalmak kifejtése után a kutatásom célcsoportját és módszerét foglaltam össze.Több szempont figyelembevételével a kutatást a McDonald’s dolgozóival végeztem. Az adatfelvételhez kérdőívet használtam, amely két fő részből állt.A dolgozat harmadik része a kutatás kiértékelése.A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a hat motivációs eszközből ötnek az alkalmazása függ a vezető érzelmi intelligenciájának szintjétől. Tehát a válasz a kutatási kérdésemre az, hogy „Igen, van kapcsolat a vezető érzelmi intelligencia szintje és az általa alkalmazott motivációs eszköz között.Ezt az eredményt figyelembe véve azt gondolom, hogy azoknak a cégeknek, amelyek vezetői egyszerre több beosztottal dolgoznak együtt és aktívan részt vesznek a mindennapi működésben, érdemes a jövőben a vezetők kiválasztásánál az érzelmi intelligencia szintjét is mérni és ez alapján is dönteni arról, hogy ki alkalmas vezetőnek és ki nem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | együttműködés, érzelmi intelligencia, motiváció, munkamotiváció, vezetői kompetencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:17 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:17 |
Actions (login required)
Tétel nézet |