A J-H Klíma KFT. stratégiai elemzése

Hegedüs Norbert (2022) A J-H Klíma KFT. stratégiai elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Hegedüs_Norbert_Záródolgozat.pdf] PDF
Hegedüs_Norbert_Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (781kB)
[thumbnail of Hegedüs_Norbert_Összefoglaló.pdf] PDF
Hegedüs_Norbert_Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (205kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásom oka szakmai kíváncsiságon túl a személyes érintettségem, mivel hosszú ideje a J-H Klíma Kft. ügyvezetőjeként dolgozom és a tapasztalataim azt mutatják, hogy egy vállalkozás stratégia céljainak megfogalmazása, nyomon követése és operatív szinten történő végrehajtása az egyik legkomolyabb kihívás. A 21. századi üzleti világ egyre növekvő következetlensége miatt egyre nagyobb szükség van a vállalkozások fejlesztésére. A mai világ tulajdonképpen egy globális városnak mondható, amely rengeteg lehetőséget kínál a vállalkozások részére, hogy növekedjenek, és új piacokat szerezzenek az egész világon. Az üzleti tevékenységeket körülvevő alapvető környezeti feltételek továbbra is gyorsan változnak. A stratégiai menedzsment célja minden üzleti vállalkozásban megválaszolni két alapvető kérdést: „Mi a célunk?”, „Hogyan lehet ezt elérni?”. A stratégiának számtalan meghatározása ismert a szakirodalomban. Amennyiben a hosszú távú jellegét szeretnék kiemelni, akkor a stratégia azoknak a változásoknak a megtervezése és bevezetése a stratégia tervezés mélyreható elemzése révén, amelyek biztosítják a jövőt és összhangot teremtenek a környezettel. A tényezőket összesítve és kiértékelve kapunk egy valós képet az ágazatról és az iparágon belüli erőviszonyokról, illetve meg tudunk állapítani alternatív megoldási és versenystratégiai ajánlásokat, amelyek hosszú távon stabillá és eredményessé tehetik a vállalkozásunkat. Ezen túlmenően lehetőségeket és veszélyeket azonosíthatunk, valamint megismerhetjük milyen profitot és veszteséget vagyunk képesek generálni vagy megakadályozni megelőző módon. A cég küldetése, hogy a vevőit kiváló minőségű termékekkel, állandóan megújuló technológiával szolgálja ki. A J-H Klíma további célja, hogy megbízható partnerként szolgáljon ügyfelei számára azáltal, hogy felelősségteljes klíma- és légtechnikai, építőipari szolgáltatásokat nyújtson megfelelő műszaki szempontok szerint, amelyek lehetővé teszik a növekedést és a gazdaság fejlődését. A Kft. 16 éves tapasztalattal rendelkezik, amely segít az ügyfeleinek a kihívásainak teljesítésében és a legnagyobb lehetőségek kiaknázásában. A vállalat számára fontos a partnerek elégedettsége, ezáltal cél, hogy minden nagyobb és kisebb projekt határidőre, referencia értékkel valósuljon meg. A források és szövegek áttanulmányozását követően felvázoltam a releváns szakirodalmi hátteret. Ezt követően számos szakirodalmi definíciót követően meghatároztam a stratégia fogalmát, szintjeit és leglényegesebb típusait. Számos különbséget véltem felfedezni a különféle nézőpontok között, de legvégül Chikán Attila és Salamonné Huszty Anna alapján fogalmazódott meg benne a stratégia fogalma. Összegzésként kijelenthető, hogy egy vállalkozásnak midig tudnia kell válaszolnia a következő kérdésekre: „Mi a célunk?”, illetve ezt „Hogyan lehet elérni?”. Végezetül fontos az is, hogy a célok eléréshez milyen tényezőket kell figyelembe vennie.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: cégstratégia, gazdasági alapfogalmak, kis- és középvállalkozás - KKV, makro környezet, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:16
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet