A szervezeti kommunikáció és annak szerepe a változás menedzselésében a BT ROC Kft belső kommunikációs gyakorlatán bemutatva

Fejér Ákos Gergely (2022) A szervezeti kommunikáció és annak szerepe a változás menedzselésében a BT ROC Kft belső kommunikációs gyakorlatán bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Szakdolgozat( hitelesítve).pdf] PDF
Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Szakdolgozat( hitelesítve).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Nyilatkozat saját munkáról (AVDH).pdf] PDF
Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Nyilatkozat saját munkáról (AVDH).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (298kB)
[thumbnail of Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Absztrakt.pdf] PDF
Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Absztrakt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (290kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom célja elsősorban az, hogy megmutassa a megváltozott világra adott vállalati reakciókat a kommunikáció tekintetében, valamint az igények alakulását. A kommunikáció fontosságát hangsúlyozva szeretném bemutatni a kínálkozó lehetőségeket egy vállalat szemszögén keresztül, hogy egy hatékonyabb belső kommunikációval egy jól működő szervezet lehessen. A kommunikáció szerepét vizsgálom a vállalatok változásmenedzsmentjében, különös tekintettel jelenlegi munkahelyem a BT ROC Kft. belső kommunikációs gyakorlatára. Arra keresem a választ, hogy hogyan alkalmazkodnak a munkavállalók és a vállalat a változásokhoz és mekkora súlya van ebben a cég belső kommunikációjának. A dolgozat elején a vonatkozó szakirodalmak segítségével mutatom be a szervezeten belüli csoportok kapcsolatát, az előforduló kommunikációs helyzeteket és a megjelenő kommunikációs célokat. Majd a hangsúly áttevődik a vállalati kommunikációra. A vállalatok szervezeti modelljeinek ismertetését követően a vállalati belső kommunikációról és a változás- és válságmenedzsmentről esik szó. Ezt követően jelenlegi munkahelyem, a BT. ROC Kft. bemutatását követően a cég belső kommunikációs gyakorlatára és a pandémia okozta helyzetre adott válaszaira térek ki. Kutatásom célja, hogy munkahelyemen felmérjem, mennyire elégedettek a dolgozók a cég belső kommunikációjával, hogyan alkalmazkodtak a vírushelyzet okozta megváltozott munkakörülményekhez. Multinacionális vállalat révén vizsgálom a felmerülő kommunikációs nehézségeket és hogy hogyan tolódott el a kommunikációs csatornák súlypontja a vírus miatt. Feltevésem szerint a hatékony belső kommunikáció csökkenti a fluktuációt. Az egyén személyiségtípusa (introvertált – extrovertált) és a preferált munkavégzési rend (otthoni – irodai) között van összefüggés. A befogadóbb és sokszínű munkakörnyezet megteremtésében a belső vállalati kommunikációnak is szerepe van.  Az adatgyűjtésem módja primer kutatás, mely online kérdőíves formában valósult meg. A célcsoport a BT ROC Kft. dolgozói voltak, közülük 157-en töltötték ki a kérdőívem. A kapott válaszokat leíró statisztikai módszerek használatával kiértékeltem és diagramok, kimutatások segítségével tártam fel az összefüggéseket. Kutatásom eredményeképpen elmondható, hogy a multinacionális cégeknél a nyelvi nehézségek okozzák a legnagyobb kommunikációs problémát, de jelen vannak kulturális különbségek okozta félreértések és az időeltolódás miatti késlekedés is. Kiderült, hogy bár a hangsúly a személyes jelenlétről az online térre tevődött át, a digitális platformok fejlődésének köszönhetően továbbra is az egyéni interakció a leggyakoribb kommunikációs forma. A vállalat jól alkalmazkodott a járványhelyzethez és gördülékenyen váltott az irodai munkavégzésről az otthonira. A dolgozók úgy érzik, segítette őket a változás feldolgozásában a cég által szervezett online események és a vezetőség támogató hangvételű levelei. A dolgozók elégedettek a cég belső kommunikációjával és a válaszadók 75%-a legalább két éve van a vállalatnál, de majdnem fele már öt vagy több éve, ez jelzi az alacsony fluktuációt. A kutatásból az is kiderült, hogy van összefüggés a személyiség és a preferált munkakörnyezet között. Az introvertált személyiségű válaszadók sokkal nagyobb arányban (81 – 15 %) választották az otthoni munkavégzést, mint extrovertált társaik (59,6 – 40,4 %). A befogadó és sokszínű környezet megvan a vállalatnál, bár a kutatásom nem igazolta, hogy ez összefüggésbe hozható a belső kommunikációs kampánnyal. Viszont a hatékony vállalati kommunikáció és a dolgozók érzékenyítése egyaránt segíthet az említett kommunikációs nehézségek enyhítésében és a befogadó környezet kialakításában. A vállalat hatékonyan reagált a járványhelyzetre, így a megváltozott munkarendben is képes volt megtartani a dolgozóit és produktív munkát végezni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bacsó Dorottya
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Faragóné Lepp Katalin
Belső
Mestertanár; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső vállalati folyamatok, koronavírus-járvány (COVID-19), szervezeti kommunikáció, szervezeti magatartás, vállalati kommunikáció, válságmenedzsment, változásmenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:16
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet