Fejér Ákos Gergely (2022) A szervezeti kommunikáció és annak szerepe a változás menedzselésében a BT ROC Kft belső kommunikációs gyakorlatán bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Szakdolgozat( hitelesítve).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Nyilatkozat saját munkáról (AVDH).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (298kB) |
|
PDF
Fejér Ákos Gergely (VFVPBD) - Absztrakt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (290kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom célja elsősorban az, hogy megmutassa a megváltozott világra adott vállalati reakciókat a kommunikáció tekintetében, valamint az igények alakulását. A kommunikáció fontosságát hangsúlyozva szeretném bemutatni a kínálkozó lehetőségeket egy vállalat szemszögén keresztül, hogy egy hatékonyabb belső kommunikációval egy jól működő szervezet lehessen. A kommunikáció szerepét vizsgálom a vállalatok változásmenedzsmentjében, különös tekintettel jelenlegi munkahelyem a BT ROC Kft. belső kommunikációs gyakorlatára. Arra keresem a választ, hogy hogyan alkalmazkodnak a munkavállalók és a vállalat a változásokhoz és mekkora súlya van ebben a cég belső kommunikációjának. A dolgozat elején a vonatkozó szakirodalmak segítségével mutatom be a szervezeten belüli csoportok kapcsolatát, az előforduló kommunikációs helyzeteket és a megjelenő kommunikációs célokat. Majd a hangsúly áttevődik a vállalati kommunikációra. A vállalatok szervezeti modelljeinek ismertetését követően a vállalati belső kommunikációról és a változás- és válságmenedzsmentről esik szó. Ezt követően jelenlegi munkahelyem, a BT. ROC Kft. bemutatását követően a cég belső kommunikációs gyakorlatára és a pandémia okozta helyzetre adott válaszaira térek ki. Kutatásom célja, hogy munkahelyemen felmérjem, mennyire elégedettek a dolgozók a cég belső kommunikációjával, hogyan alkalmazkodtak a vírushelyzet okozta megváltozott munkakörülményekhez. Multinacionális vállalat révén vizsgálom a felmerülő kommunikációs nehézségeket és hogy hogyan tolódott el a kommunikációs csatornák súlypontja a vírus miatt. Feltevésem szerint a hatékony belső kommunikáció csökkenti a fluktuációt. Az egyén személyiségtípusa (introvertált – extrovertált) és a preferált munkavégzési rend (otthoni – irodai) között van összefüggés. A befogadóbb és sokszínű munkakörnyezet megteremtésében a belső vállalati kommunikációnak is szerepe van. Az adatgyűjtésem módja primer kutatás, mely online kérdőíves formában valósult meg. A célcsoport a BT ROC Kft. dolgozói voltak, közülük 157-en töltötték ki a kérdőívem. A kapott válaszokat leíró statisztikai módszerek használatával kiértékeltem és diagramok, kimutatások segítségével tártam fel az összefüggéseket. Kutatásom eredményeképpen elmondható, hogy a multinacionális cégeknél a nyelvi nehézségek okozzák a legnagyobb kommunikációs problémát, de jelen vannak kulturális különbségek okozta félreértések és az időeltolódás miatti késlekedés is. Kiderült, hogy bár a hangsúly a személyes jelenlétről az online térre tevődött át, a digitális platformok fejlődésének köszönhetően továbbra is az egyéni interakció a leggyakoribb kommunikációs forma. A vállalat jól alkalmazkodott a járványhelyzethez és gördülékenyen váltott az irodai munkavégzésről az otthonira. A dolgozók úgy érzik, segítette őket a változás feldolgozásában a cég által szervezett online események és a vezetőség támogató hangvételű levelei. A dolgozók elégedettek a cég belső kommunikációjával és a válaszadók 75%-a legalább két éve van a vállalatnál, de majdnem fele már öt vagy több éve, ez jelzi az alacsony fluktuációt. A kutatásból az is kiderült, hogy van összefüggés a személyiség és a preferált munkakörnyezet között. Az introvertált személyiségű válaszadók sokkal nagyobb arányban (81 – 15 %) választották az otthoni munkavégzést, mint extrovertált társaik (59,6 – 40,4 %). A befogadó és sokszínű környezet megvan a vállalatnál, bár a kutatásom nem igazolta, hogy ez összefüggésbe hozható a belső kommunikációs kampánnyal. Viszont a hatékony vállalati kommunikáció és a dolgozók érzékenyítése egyaránt segíthet az említett kommunikációs nehézségek enyhítésében és a befogadó környezet kialakításában. A vállalat hatékonyan reagált a járványhelyzetre, így a megváltozott munkarendben is képes volt megtartani a dolgozóit és produktív munkát végezni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső vállalati folyamatok, koronavírus-járvány (COVID-19), szervezeti kommunikáció, szervezeti magatartás, vállalati kommunikáció, válságmenedzsment, változásmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:16 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:16 |
Actions (login required)
Tétel nézet |