Emődi Dorina Éva (2022) A tudatos fogyasztói magatartás és az ökomarketing jelenléte a Békés megyei fiatal generációk körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT-ED-OYFNCB.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Összefoglalás-OYFNCB.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (330kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom kettő fő témája a tudatos és fenntartható fogyasztás, valamint az ökomarketing. A szakirodalmi feldolgozás során vizsgáltam a tudatos fogyasztás legfontosabb jellemzőit, valamint ennek gyakorlati megvalósulásait. Ezt követően az ökomarketing témakört elemeztem. A témán belül elsőként az ide tartozó főbb meghatározásokat, majd az ökomarketing kialakulását és fejlődését végül a zöld marketing-mix 4P és 4C modelljét vizsgáltam. A primer kutatáson belül kvantitatív kutatást végeztem, a mintavétel módja a hólabda módszer. A kutatásom célja vizsgálni és megtudni, hogy a Békés megyei X, Y és Z generációba tartozók mennyire tudatosak a mindennapi vásárlás és fogyasztás során. További célom volt megtudni, hogy a zöld marketing-mix elemek mennyire hatékonyak, illetve hogyan vélekednek róla a megkérdezettek. A kutatás az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) közé tartozó termékekre vonatkozik. Azért a Békés megyeieket vizsgáltam, mert én is ebben a megyében élek. Továbbá az általános kutatói vélekedés az, hogy a fiatalabb generációkba tartozók érzékenyebbek a környezeti problémákra, ezért esett rájuk a választásom. Az általam készített kérdőívet 214 fő töltötte ki. Próbáltam törekedni arra, hogy a Békés megyei érintett lakosságot jól modellezzem a mintámban. A KSH adatai alapján a mintám belső arányai közelítenek az alapsokaság jellemzőihez. A kutatást megelőzően 4 kutatási kérdést és 4 hipotézist fogalmaztam meg.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fogyasztás, fogyasztói magatartás, környezettudatosság, kutatás, zöld marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:16 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:16 |
Actions (login required)
Tétel nézet |