A tudatos fogyasztói magatartás és az ökomarketing jelenléte a Békés megyei fiatal generációk körében

Emődi Dorina Éva (2022) A tudatos fogyasztói magatartás és az ökomarketing jelenléte a Békés megyei fiatal generációk körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT-ED-OYFNCB.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT-ED-OYFNCB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Összefoglalás-OYFNCB.pdf] PDF
Összefoglalás-OYFNCB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (330kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom kettő fő témája a tudatos és fenntartható fogyasztás, valamint az ökomarketing. A szakirodalmi feldolgozás során vizsgáltam a tudatos fogyasztás legfontosabb jellemzőit, valamint ennek gyakorlati megvalósulásait. Ezt követően az ökomarketing témakört elemeztem.  A témán belül elsőként az ide tartozó főbb meghatározásokat, majd az ökomarketing kialakulását és fejlődését végül a zöld marketing-mix 4P és 4C modelljét vizsgáltam. A primer kutatáson belül kvantitatív kutatást végeztem, a mintavétel módja a hólabda módszer. A kutatásom célja vizsgálni és megtudni, hogy a Békés megyei X, Y és Z generációba tartozók mennyire tudatosak a mindennapi vásárlás és fogyasztás során. További célom volt megtudni, hogy a zöld marketing-mix elemek mennyire hatékonyak, illetve hogyan vélekednek róla a megkérdezettek. A kutatás az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) közé tartozó termékekre vonatkozik. Azért a Békés megyeieket vizsgáltam, mert én is ebben a megyében élek. Továbbá az általános kutatói vélekedés az, hogy a fiatalabb generációkba tartozók érzékenyebbek a környezeti problémákra, ezért esett rájuk a választásom. Az általam készített kérdőívet 214 fő töltötte ki. Próbáltam törekedni arra, hogy a Békés megyei érintett lakosságot jól modellezzem a mintámban. A KSH adatai alapján a mintám belső arányai közelítenek az alapsokaság jellemzőihez. A kutatást megelőzően 4 kutatási kérdést és 4 hipotézist fogalmaztam meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható fogyasztás, fogyasztói magatartás, környezettudatosság, kutatás, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:16
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet