Balogh Márk (2022) Logisztikai folyamatok bemutatása a magyarországi eMAG vállalatánál. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakdolgozat-Balogh Márk-2022.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Záró dolgozati összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (327kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a kereskedelmi piacon elhelyezkedő vállalatok száma egyre több, folyamatosan nő a versenytársak száma, és ez egy kiélezett versenyhez vezet a kereskedelemben. Ebben a kiélezett versenyben csak úgy tudnak a vállalatok lépést tartani egymással, ha folyamatosan fejlesztik a gazdálkodásmódjukat. Manapság ahhoz, hogy sikeres legyen egy vállalkozás nem elég csak a termelésbe nagy hangsúlyt fektetni, hanem inkább a fogyasztói igényeknek a maximális kielégítésére kell törekedniük. Erre a legalkalmasabb rendszer, amit egy cég alkalmazhat, az a logisztika rendszere, amely folyamatosan fejlődik az idők során. Dolgozatomban tehát azt tartottam fontosnak, hogy bemutassam az eMAG-Extreme Digital logisztikával kapcsolatos tevékenységeit, és, hogy miként tudja kielégíteni a vásárlói igényeket ez a cég. Valamint arra is választ kerestem, hogy milyen szerepet foglal el a leginkább online értékesítéssel foglalkozó vállalat a versenytársakkal szemben az elektronikai cikkek eladásának a piacán. Elsősorban fontosnak tartottam, hogy megismertessem az olvasót a logisztika történelmi hátterével, valamint a logisztikai rendszerek felépítésével, területeivel, feladataival és céljaival. Mindezekből kiderült, hogy napjainkban leginkább a vevőorientált szemléleti mód jellemzi a logisztikát, és ezek mellett az is kiderült, hogy mennyire fontos a vállalatok számára ez a rendszer, mivel logisztika nélkül manapság már egy cég sem tud fent maradni a versenytársakkal szemben ezen a kiélezett piacon. Miután ismertettem az olvasót a logisztika hátterével, azután fontosnak tartottam, hogy beszéljek egy kicsit az eMAG és az Extreme Digital alakulásáról, tehát először bemutattam a külön a két cég hátterét. Ezt követően megismertettem az olvasót a két vállalat egyesülésének okairól, valamint terveiről, valamint fontosnak tartottam azt, hogy bemutassam a cégek foglalkozási területét a kereskedelemben. Az elkövetkezendő fejezetekben viszont már a két vállalat logisztikai rendszerébe tartozó feladatokat ismertettem. Bemutattam, hogy milyen kapcsolati rendszert épített ki és tart fent a külső beszállítóival a cég, hogyan történik az árukészletek raktározása, milyen kapcsolatban áll a vevőkkel és hogyan próbálja kielégíteni folyamatosan az igényeiket, valamint bemutattam a szállítmányozási rendszert is a cégen belül. Az utolsó fejezetben pedig egy kisebb kutatásomnak az elemzését mutattam be. Itt leginkább arra kerestem választ, hogy a fogyasztók válaszai alapján milyen szerepet tölt be a két vállalat a versenytársakkal szemben. Valamint, hogy a kutatások alapján hol helyezkedik el a piacon a két vállalat a konkurenciákkal szemben. Ezeket az adatokat leginkább táblázat formájába foglaltam, és így ismertettem meg az olvasóval. Mindezeket összefoglalva úgy gondolom, hogy a versenytársakkal szemben helyt tud állni a két vállalat az elektronikai cikkek kereskedelmében, valamint megfelelő logisztikai rendszerének alkalmazásával és folyamatos fejlesztésével fent tud maradni a piacon.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | értékesítés, logisztikai rendszer, piac, raktározás, vállalat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:16 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:16 |
Actions (login required)
Tétel nézet |