Gluténmentes szeretetmárka

Hajzer Dóra (2022) Gluténmentes szeretetmárka. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Hajzer_Dóra_szakdolgozat.pdf] PDF
Hajzer_Dóra_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Hajzer_Dóra.pdf] PDF
BA_O_Hajzer_Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (315kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban a szeretetmárka koncepcióhoz kapcsolódó tényezőket mutattam be. Napjainkban a márkák marketingstratégiájában jelen vannak érzelmi értéket növelő tevékenységek. A szeretetmárka egy új irányzat, amely megmutatja az érzelmek szerepét a márka elétében. A márkához fűződő erős érzelmi szálak pozitív hatást gyakorolnak a márkára. A kutatásomban megvizsgálom a gluténérzékenyek érzéseit, élményeit, tapasztalatait a gluténmentes márkákkal kapcsolatban. Az adatgyűjtés félig strukturált online interjúval történt. A kutatásom célja, hogy feltárjam kialakult-e már márka iránti érzelmi kötődés a gluténérzékenyek körében. A téma aktuálisnak tekinthető, hiszen egyre több embert érint a gluténérzékenység. A gluténmentes márka egyrészt funkcionális szerepet tölt be a fogyasztója életében. Másrészt emocionális töltetű értéket nyújt, hiszen hozzájárul a diéta fenntartásához. Szakirodalmi háttérből kiindulva a szeretetmárka 3 elemű koncepciója segítségével vizsgáltam a márkaszeretet jelenlétét. A kutatásom eredményei alapján a gluténmentes márkák azonosíthatják azokat a tulajdonságokat, amelyekkel fokozni tudják a fogyasztók elégedettségét. Egy márka csak akkor tud napjainkban kitűnni, ha alkalmazza az élménymarketing és az érzelmi marketing eszközeit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Ster Andrea
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élménymarketing, érzelmi marketing, fogyasztó(k), gluténérzékeny, márka, szeretetmárka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:16
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet