A felelős alkoholfogyasztás marketingje

Dala Viktória (2022) A felelős alkoholfogyasztás marketingje. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Dala Viktória - A felelős alkoholfogyasztás marketingje.pdf] PDF
Dala Viktória - A felelős alkoholfogyasztás marketingje.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (796kB)
[thumbnail of Dala Viktória - Záró dolgozati összefoglalás - foszk.pdf] PDF
Dala Viktória - Záró dolgozati összefoglalás - foszk.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (213kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom középpontjában a marketingkommunikáció áll, mely témán belül a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítési módszereit jártam körbe. Azért erre a témára esett a választásom, mert napjainkban egyre keresettebbek a szeszes italok, a fiatalkorúak körében egyaránt. Felhívni a figyelmüket a veszélyekre, a felnőtt lakosságéval együtt, nem egyszerű feladat. A reklámok életünk mindennapjaihoz hozzátartozik, amit sokrétűen és kiválóan fel lehet használni fontos ügyekhez is, továbbá ehhez szorosan kapcsolódik a munkahelyem, a Diageo Zrt., mely alkoholos italokat forgalmazó vállalat. A szakmai gyakorlat elvégzéséhez a munkahelyem nyújtott lehetőséget, melyben a Diageo Zrt. segített. A zártkörűen működő részvénytársaság, egy piacvezető vállalat, mely prémium alkoholos italok gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. A portfoliójában többek közt megtalálható a Johnnie Walker, Ciroc, Tanqueray, Captain Morgan vagy a Guinness. A dolgozat célja, hogy egy átfogó képet kapjunk a marketingkommunikációs eszközök által nyújtotta felhívásokról. A dolgozatom egészét átszővik véleményeim és meglátásaim. Miután a vállalatot és az ott töltött szakmai gyakorlaton végzett munkafolyamatokat bemutattam, elméleti áttekintés során ismertetem a marketing és marketingeszközök sajátosságait, kiegészítve marketing mix, a Maslow piramis és BCG-matrix ismérveivel, valamint egy kis visszatekintéssel az alkoholt érintő múltra. Ennek a pontnak azért látom a fontosságát, mert érdemes tisztában lenni azzal, hogy elődjeink milyen célra használták. Ezzel szemügyre vehetjük, hogy mennyivel más értékrendet képviselt korábban az alkohol, mint napjainkban. Elengedhetetlen információnak tartom, hogy tisztában legyünk a Magyarországon érvényben levő reklámszabályokkal, különösképp az alkoholt illetően, melyeket egy fejezetben összefoglaltam. Sok érdekesség és tény elég tárul ezzel kapcsolatban, hogy mire kell figyelni, ha ezeket a termékeket népszerűsíteni kívánják például televízión keresztül. Az utolsó fejezetben két márka, a témával kapcsolatos tevékenységeit mutatom be. Úgy vélem, érdemes a vállalaton kívülre is tekinteni, így esett a választásom a Heinekenre. Csakugyan egy világpiaci szinten előkelő helyen levő italról van szó, mely kísérleti felméréseket és a felelős alkoholfogyasztásért lépéseket tesz. Saját oldalról, a Diageo Zrt. által forgalmazott Johnnie Walker whiskyt mutatom be, s hozzá kapcsolódóan elemzem a logót, valamint a szlogent is. A társaság több, mint 200 brand-el dolgozik, mindegyik figyelmet szentel a mértékletes ivásra. Azonban a kis lépések is elérik a hatásukat, mégis nagyobb hatást lehet elérni egy egészként. Ezzel a gondolattal vettem szemügyre három, jelenleg is futó kezdeményezést, melyeket a cég a szívén visel. Bepillantást nyerhetünk a Smashed-be, ahol három fiatal világát ismerjük meg, különböző döntéseiket az alkoholt illetően. Ez mellett megadatik a lehetőség is, hogy tudásunkat teszteljük. Erre segítségként a DrinkIQ szolgál. Teszt kitöltésével nem csak megtudjuk, hogy mennyire vagyunk naprakészek, hanem a tudásunk is gyarapszik annak köszönhetően, hogy fontos információkat közölnek. És végül, egy egészen új kezdeményezéssel zárom a kampányokat. Érdemes mindenki számára, korosztálytól függetlenül áttekinteni ezeket. Ez pedig nem más, mint a Wrong Side Of The Road nevet viseli. Hasonlóan a Smashed-hez, megismerhetjük olyan személyek életét, véleményét és gondolatait, akik saját tapasztalataikat mesélik el, amikor alkoholos befolyásosság alatt történt velük probléma. Egyrészt szívbe markoló, másrészt nagyon tanulságos gondolatokat fogalmaznak meg. Végezetül, összegzéssel zártam, miszerint a figyelemfelkeltő és védelmező lépésekkel egyszerre lehet figyelni a fogyasztók egészségére, mindemellett saját népszerűség növelésére is megadatik a lehetőség. E kettő tényező rendkívül fontos a mai fogyasztó világban, hogy figyeljünk az egészségünkre, valamint a megélhetésünk se legyen veszélyben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Cseri Eszter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: alkoholizmus, felelősség, marketing, marketingeszközök, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:15
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet