Czibula Nándor (2022) Munkáltatói márkaépítés a Z generáció vonatkozásában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Czibula Nándor VYI2P8 szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Czibula_Nándor.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (103kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az egyetemnek köszönhetően tanulmányaink alatt rengeteg lehetőség volt utazni, tanulni, kapcsolatokat építeni különböző kultúrájú, származású fiatalokkal és idősebbekkel egyaránt. Az a számtalan beszélgetés, amelyek ilyen alkalmak során lezajlottak mind érintették a jövőt, az egyetem utáni éveket, a közel és hosszú távot egyaránt magába foglalva. Rengeteg kérdés merül fel a fiatalokban, bennünk, mit miért tanulunk, mire vihetjük a tanultakkal az életben. A munkahely ezen gondolatoknak az egyik alapja. Ki mit dolgozna, mi a fontos számára, amennyiben munkahelyet keres, mi miatt maradna hosszú távon egy munkahelyen, mi miatt nem? Személy szerint mindig elgondolkoztam, kit mi motivál, és ez vajon mennyire hat rám. Érdekesnek tartottam továbbá a korábbi generációk tapasztalatait és véleményét összehasonlítani a fiatalok nézeteivel. A különbségek legtöbbször nagyon érezhetőek, mondhatni kézzel foghatóak voltak. A szakdolgozati témaválasztásnál találkoztam a munkáltatói márkaépítés fogalmával. Azonnal tudtam, hogy ebből a témából szeretném írni dolgozatot, mégpedig a Z generáció vonatkozásában. A szekunder kutatás során elemeztem a szakirodalom segítségével a munkáltatói márkaépítést, és a Z generációt, hazai és nemzetközi kutatásokat vizsgálva. Felsorakoztattam és kifejtettem a főbb elméleteket, fogalmakat. A primer kutatás során a Z generáció szemszögéből szerettem volna betekintést nyerni, hogy a hozzám hasonló rengeteg fiatal miként gondolkozik a munkahely választásról, és a hosszú távon való elhelyezkedésről. Mindezt annak függvényében, hogy amennyiben egy vállalat munkáltatói márkaépítésre adja a fejét, és a Z generációt is szeretné megszólítani, ezt sikeresen tehesse meg. A kutatás céljának a kutatási kérdés megválaszolását tűztem ki, miszerint milyen egy versenyképes munkáltatói márkaépítése, mely a Z generációt célozza? 3 feltevést határoztam meg, melyekhez egyenként átlag 3-4 kérdőív kérdést fogalmaztam meg. A kutatást kérdőív segítségével végeztem, melyet 107 fő töltött ki. A válaszadók 100%-a Z generációhoz tartozik. Kutatásom azt mutatja, hogy a Z generáció sokban eltér a korábbi generációktól, de általánosságban nem radikálisan. Figyelembe kell vennie a munkáltatóknak, hogy a fizetés továbbra is fontos tényező a fiatalok számára, de például a munka és magánélet egyensúlya már ennél fontosabb. Ez igaz a megszólítás és a megtartás során egyaránt. Továbbá a Z generáció megszólítása során kiemelkedő előnyt jelent a munkahelyen történő képzések, képességek, amelyeket elsajátíthatnak, és ezenfelül a munkahely lokációja is. A fentebb említettek mellett a vállalatok javát szolgálná szervezeten belül is vizsgálódni, illetve a fluktuáció miértjét elemezni (fiatalok körében), a kapott eredményeken javítani, amennyiben ez lehetséges. Lényeges továbbá, hogy ha a munkavállaló részéről a váltás elengedhetetlen, akkor ez pozitív úton történjen, mert a Z generáció számára fontos, hogy az adott cégnél dolgozók hogyan értékelik az ottani munkakörülményeket, és a globális digitális világ erős eszköz a kezükben, hogy a véleményeket egymás közt megosszák, mely könnyen befolyásolhatja őket a munkahely választás során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, márkázás, munkáltatói márkaépítés, szervezeti kultúra, vállalati kultúra, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:15 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:15 |
Actions (login required)
Tétel nézet |