Futó Kálmán (2022) Marketing és Innováció, egy ’hajszállal’ a versenytársak előtt. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
FutóKálmán_cxlgvv_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SZTK_O_Futó_Kálmán.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (484kB) |
Absztrakt (kivonat)
Témám a marketing szemléletű innováció kialakításának kérdései egy üzleti vállalkozás gyakorlatában. A téma feldolgozását egy 2011 óta működő Olaszországból fodrászati kellékeket, termékeket és ehhez kapcsolódó eszközöket, bútorokat importáló mikrovállalkozáson keresztül vizsgálom meg. A vizsgált cég, egy Kft, mely lényegében úgy pozícionálja magát immár bő 10 éve, hogy ’Olaszországból hozunk be professzionális fodrászkellékeket, amiket fodrászatoknak és viszonteladóknak értékesítünk tovább, illetve üzemeltetünk egy webshop-ot, amin kiskereskedelmi forgalmat bonyolítunk’. A cég alapítója és tulajdonosa nem fodrász, vagy úgymond szakmabeli gazdasági végzettségű ember, hanem informatikusnak tanult és csak belecsöppent ebbe az iparágba. A cég fejlődését, új perspektívák keresését, és a válság idején történő megújulását a marketing és az innováció pillérein keresztül vizsgálom és elemzem. Olyan ajtók megnyitásával, mint az új marketingkoncepciók, új marketingstratégiák, új termékkoncepciók, a marketing-módszertan új megoldásai, új logisztikai módszerek és megoldások, a marketing ellenőrzés, kontrolling új eszközei. A téma feldolgozása során megvizsgálom a cég éves beszámolóit és azok a témához kapcsolódó részeit. SWOT elemzést végzek a bevont vezető, és külsős szakértő segítségével. Személyesen célirányosan interjú formájában kikérdezzük a cég alapító tulajdonosát is a múltról, jelenről és a jövőbeni terveiről mind szakmai mind gazdasági szempontokat figyelembevéve. Illetve a Corvin Köz oktatási Központ Kft (kozmetikus és fodrász tanfolyamok- az ország legnagyobb és legjobban felszerelt szépségipari magániskolája) ügyvezetőjével is készítek egy beszélgetést.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | honlap - weblap, importbeszerzés, innováció, kis- és mikrovállalkozások, kvantitatív módszerek, marketing, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:15 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:15 |
Actions (login required)
Tétel nézet |