Innovációs marketing a KKV szektorban

Jahnke Kristóf (2022) Innovációs marketing a KKV szektorban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Jahnke Kristóf_J7DMI9_szakdolgozat.pdf] PDF
Jahnke Kristóf_J7DMI9_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (811kB)
[thumbnail of szakdolgozati osszefoglalas_2022májustól.pdf] PDF
szakdolgozati osszefoglalas_2022májustól.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (272kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom során vizsgáltam a KKV szektor marketing tevékenységeit és lehetőségeit. Különbséget tettem a kis- a közép- és a nagyvállalatok között, majd a marketing fogalmát vizsgáltam, melynek során külön elemeztem a 4P és a SWOT modellt. Megállapítottam, hogy a KKV-k milyen hátrányokkal kell, hogy megküzdjenek a marketing tevékenységük során, ilyen a korlátozott erőforrás, a szakosodott tudás hiánya és a korlátozott hatás a piacra. A marketing csatornákat is szemügyre vettem, melyeket két csoportra bontottam, a személyes csatornák, valamint a nem személyes csatornák. A továbbiakban az internet, és a közösségi médiában való megjelenését vizsgáltam a KKV-knak, valamint, hogy, milyen hirdetési formák léteznek. Ezek közül kiemelten a közösségi média marketinglehetőségeivel szerettem volna foglalkozni, ugyanis véleményem szerint a mai világban az egyik, ha nem a leginkább kifizetődő marketinglehetőség rejlik ezekben a felületekben. Ennek oka, hogy széles körben, sok embert lehet elérni, viszonylag olcsón. A közösségi oldalak közül a legelterjedtebb az Instagram, a Facebook, valamint mostanában a TikTok is széles körben elterjedté vált. A primer kutatásom során a kérdőíves vizsgálatot választottam, abban a reményben, hogy, minél szélesebb körben kitöltésre kerül, így egy átfogóbb képet kaphatok a közösségi média használatáról a vállalatok marketingtevékenységét vizsgálva. Három hipotézist állítottam, amelyek: „A mikro, kis- és középvállalkozások többsége jelen van legalább egy közösségi média platformon”, „A KKV-k a mai napig nem alkalmaznak kifejezetten marketing szakembert, nagy általánosságban ezt a feladatot a vezetőség egy tagja végzi”, „Azok a KKV-k, amelyek jelen vannak legalább egy közösségi platformon, azóta sikeresebbnek érzik tevékenységüket”. Ezeket a hipotéziseket a kérdőív eredményéből szűrtem le, ám nem törekedtem reprezentatív mintára semmilyen alapsokaság tekintetében, az eredmények elgondolkodtatóak, ám nem minden mintára lehet érvényes, nem általánosíthatóak további kutatásokra adhat okot. Következtetésként levonható számomra, hogy milyen fontos lehet egy vállalkozás életében a közösségi médiában való megjelenés, amellyel sokkal több potenciális vásárló érhető el, így nagyobb sikereket lehet elérni. A jelenlegi vállalkozások többsége jelen vannak legalább egy felületen (jellemzően: Facebook, Instagram). Összességében az alacsony költségek miatt ezeken az oldalakon való megjelenés igazán kifizetődő lehet minden vállalkozás számára. A kutatásom alapján leszűrhető, hogy a kis- és középvállalkozások nagyobb része (több mint fele) nem alkalmaz képzett marketing szakembert, ezeket a feladatokat túlnyomó részt a tapasztalatok alapján leginkább valamely vezető, vagy egy ezzel a feladatkörrel is megbízott alkalmazott látja el. A kutatásom eredményei is arra engednek következtetni, hogy a vállalkozások nagy részben sikeresebbnek érzik működésüket amióta jelen vannak egy vagy több közösségi platformon, amelyeket egyszerűségénél fogva a cég bármely alkalmazottja könnyedén tudja kezelni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, közösségi média, marketing, marketingterv, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 10:14
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 10:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet