Jahnke Kristóf (2022) Innovációs marketing a KKV szektorban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Jahnke Kristóf_J7DMI9_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (811kB) |
|
PDF
szakdolgozati osszefoglalas_2022májustól.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (272kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során vizsgáltam a KKV szektor marketing tevékenységeit és lehetőségeit. Különbséget tettem a kis- a közép- és a nagyvállalatok között, majd a marketing fogalmát vizsgáltam, melynek során külön elemeztem a 4P és a SWOT modellt. Megállapítottam, hogy a KKV-k milyen hátrányokkal kell, hogy megküzdjenek a marketing tevékenységük során, ilyen a korlátozott erőforrás, a szakosodott tudás hiánya és a korlátozott hatás a piacra. A marketing csatornákat is szemügyre vettem, melyeket két csoportra bontottam, a személyes csatornák, valamint a nem személyes csatornák. A továbbiakban az internet, és a közösségi médiában való megjelenését vizsgáltam a KKV-knak, valamint, hogy, milyen hirdetési formák léteznek. Ezek közül kiemelten a közösségi média marketinglehetőségeivel szerettem volna foglalkozni, ugyanis véleményem szerint a mai világban az egyik, ha nem a leginkább kifizetődő marketinglehetőség rejlik ezekben a felületekben. Ennek oka, hogy széles körben, sok embert lehet elérni, viszonylag olcsón. A közösségi oldalak közül a legelterjedtebb az Instagram, a Facebook, valamint mostanában a TikTok is széles körben elterjedté vált. A primer kutatásom során a kérdőíves vizsgálatot választottam, abban a reményben, hogy, minél szélesebb körben kitöltésre kerül, így egy átfogóbb képet kaphatok a közösségi média használatáról a vállalatok marketingtevékenységét vizsgálva. Három hipotézist állítottam, amelyek: „A mikro, kis- és középvállalkozások többsége jelen van legalább egy közösségi média platformon”, „A KKV-k a mai napig nem alkalmaznak kifejezetten marketing szakembert, nagy általánosságban ezt a feladatot a vezetőség egy tagja végzi”, „Azok a KKV-k, amelyek jelen vannak legalább egy közösségi platformon, azóta sikeresebbnek érzik tevékenységüket”. Ezeket a hipotéziseket a kérdőív eredményéből szűrtem le, ám nem törekedtem reprezentatív mintára semmilyen alapsokaság tekintetében, az eredmények elgondolkodtatóak, ám nem minden mintára lehet érvényes, nem általánosíthatóak további kutatásokra adhat okot. Következtetésként levonható számomra, hogy milyen fontos lehet egy vállalkozás életében a közösségi médiában való megjelenés, amellyel sokkal több potenciális vásárló érhető el, így nagyobb sikereket lehet elérni. A jelenlegi vállalkozások többsége jelen vannak legalább egy felületen (jellemzően: Facebook, Instagram). Összességében az alacsony költségek miatt ezeken az oldalakon való megjelenés igazán kifizetődő lehet minden vállalkozás számára. A kutatásom alapján leszűrhető, hogy a kis- és középvállalkozások nagyobb része (több mint fele) nem alkalmaz képzett marketing szakembert, ezeket a feladatokat túlnyomó részt a tapasztalatok alapján leginkább valamely vezető, vagy egy ezzel a feladatkörrel is megbízott alkalmazott látja el. A kutatásom eredményei is arra engednek következtetni, hogy a vállalkozások nagy részben sikeresebbnek érzik működésüket amióta jelen vannak egy vagy több közösségi platformon, amelyeket egyszerűségénél fogva a cég bármely alkalmazottja könnyedén tudja kezelni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-marketing - elektronikus marketing, közösségi média, marketing, marketingterv, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 10:14 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:14 |
Actions (login required)
Tétel nézet |