Egy gyorséttermi vállalkozás marketing környezete

Papp Ádám Szilveszter (2022) Egy gyorséttermi vállalkozás marketing környezete. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdogavegleges.pdf] PDF
szakdogavegleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom során egy saját vállalkozás indításához szükséges marketing tudást mutatom be. A kutatás rendkívül hasznos tanulmány volt számomra, hiszen több informácíót szereztem saját vállalkozásomhoz, és annak tovább fejlesztéséhez. A célom az volt, hogy feltérképezzem a gyorséttermi vásárlók szokásait, és azt, hogy mi áll döntésük hátterében.  Több kérdésre is választ kerestem, ezért készítettem egy kérdőívet amelyet 132 válaszadó töltött ki. Ezáltal több ember véleményét is megismerhettem, ami nagyon tanulságos volt. A felmérésből kiderült, hogy milyen éttermeket választanak leggyakrabban a válaszadók, mi fontos számukra egy vásárlás során, így egy teljeskörűbb képet kaptam arról, hogy a vásárló félnél hogyan zajlik a procedúra. Milyen hatással volt étkezési szokásaikra a járványhelyzet. Szerettem volna megtudni mi alapján választanak az emberek éttermet, valamint azt, hogy választás során tudatosan cselekszünk-e. Kiderült, hogy az McDonald’s a legnépszerűbb a válaszadók körében, náluk van a leggyakoribb látogatás. Fontos volt számomra, hogy rangsoroljam a gyorséttermeket népszerűség alapján, hiszen így eredményül jött ki, hogy melyik étteremlánc a legsikeresebb, és tanulmányozni tudom az általuk folytatott stratégiákat, amiből tovább fejlődhetnek képességeim. Az is kiderült, hogy főleg az ízek, ár, mások véleménye, a kiszolgálás gyorsasága és a tisztaság a legmeghatározóbb tényezők a gyorséttermek szempontjánál. Kutatómunkámat a vendéglátás történetével és fogalmával kezdtem. Egy alapos képet kaptam a vendéglátásról, annak kialakulásáról, és a fogalmak pontos jellemzéséről is. Központban a gyorséttermek voltak, hiszen ez szakdolgozatom fő témája. Egy vállalkozás elindításához szükséges információkat gyűjtöttem össze, és azt, hogy milyen elemzéseket kell elvégezni, ahhoz, hogy fel tudjuk állítani a megfelelő stratégiát. A dolgozatomban nagy hangsúlyt fektettem a marketing mix-re. A digitalizációnak köszönhetően egy olyan világban élünk, ahol az emberek többsége használ telefont, számítógépet így hát ezeket a felhasználókat kell elérnünk és felkeltenünk a figyelmüket, és arra ösztönözni őket, hogy megvásárolják termékeinket. Egy effektív reklám elkészítéséhez fontos, hogy teljeskörű marketing tudással rendelkezzünk, így megvizsgáltam különböző árképzési stratégiákat, különböző tényezőket egy szolgáltatás esetében, mi az ami a vásárlót befolyásolni tudja, hogyan tudjuk vásárlásra ösztönözni a potenciális vásárlókat. Fontos ismerni a fogyasztóinkat a magatartásukat, milyen szokásokkal rendelkeznek. Teljeskörű képet kaptam arról, hogy mik azok a befolyásoló tényezők amik hatással vannak a fogyasztókra, milyen jellemzők és tényezők vannak jelen fogyasztóinknál. Az is kiderült, hogy Magyarországon milyen egészségtelen étkezési szokásokkal rendelkezünk, mik a következményeik ezeknek a szokásoknak. Százalékos adatokat kaptam arról, hogy a járványhelyzet hogyan befolyásolta a magyar étkezési szokásokat. Összeségében úgy vélem rendkívül hasznos információkat tudtam meg akár a fogyasztokról akár a marketing tevékenységekről. Arra jutottam, hogy az általam választott vállalkozás még nagyon gyerekcipőben jár minden szempontból a nagyobb lánculatokhoz képest. Számos téren van fejlődési potenciál a cég számára. Minden tudást felhasználva kialakítható egy olyan út a cég számára, ami folyamatos bevétel növekedést eredményez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Rimóczi Csilla
Külső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, 7P modell, e-marketing - elektronikus marketing, gyorsétterem, marketing, szolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:56
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet