Az online értékesítés bevezetése és tapasztalatai a Piramis Építőház Kft. gyakorlatában

Gyarmati Bettina (2022) Az online értékesítés bevezetése és tapasztalatai a Piramis Építőház Kft. gyakorlatában. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat - Az online értékesítés bevezetése és tapasztalatai a Piramis Építőház Kft. gyakorlatában.pdf] PDF
Záródolgozat - Az online értékesítés bevezetése és tapasztalatai a Piramis Építőház Kft. gyakorlatában.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 12..

Download (999kB)
[thumbnail of file.pdf] PDF
file.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (444kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatomban az online értékesítés bevezetéséről és tapasztalatairól írok, egy építőanyagkereskedés, a Piramis Építőház Kft. gyakorlatában. Ha egy cég szeretné megállni a helyét a versenyszférában, elengedhetetlen, hogy jelen legyen az online térben és alkalmazza az internetet, mint értékesítési és kommunikációs csatornát. Létrehozni egy webáruházat, amely egy teljes építőanyag szortimentet ölel fel, hatalmas kihívás a termékek tulajdonságaiból és a kialakult vásárlási szokásokból adódóan. Vizsgálataim során rámutattam arra, hogy mindezek ellenére ez mégis egy sikeres, jól működő, eredményes vállalkozás a gyakorlatban. Először bemutattam az építőipari ágazat sajátosságait, jellemző trendeket és a vállalatra vonatkozó főbb tényezőket, hogy átfogó képet alkossak az építőanyag kereskedelem és az adott cég jelenlegi helyzetéről, amihez több forrást is felhasználtam. Az ágazat bemutatása mellett fontosnak tartottam az online tér főbb tulajdonságainak megismertetését is, ezért szakirodalmakban kutattam az online értékesítés jelentőségeit és a marketingkommunikáció fontosságát. A Piramis Építőház Kft. több kollégájával is egyeztettem annak érdekében, hogy a dolgozatomban minél részletesebben tudjam bemutatni az Építőanyag.hu működését. Az online üzletág vezetőjével, Szántai Richárddal egy mélyinterjú keretén belül beszélgettünk a webáruház elindulásának első lépéseiről és a kezdeti nehézségekről. Miután szemléltettem a webáruház megjelenését és funkcióit is, mélyebben is foglalkoztam a működésével: kifejtettem az Építőanyag.hu marketingstratégiájának jellemzőit és leírtam a belső folyamatokat. Felvázoltam, hogy milyen út vezetett el idáig, a kezdetekhez képest milyen tényezőknél volt megfigyelhető jelentős fejlődés. A 2020-as és 2021-es év forgalomnövekedését összehasonlítva megállapítottam, hogy a drasztikus fellendülés igazolhatja azt a hipotézist, miszerint a digitalizáció fejlődését lekövetve az építőanyag kereskedelmi vállalkozásoknak is célszerű bevezetni és alkalmazni az e-kereskedelmet. Végül javaslatokat tettem az online értékesítést támogató folyamatok fejlesztésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, építőanyagok, építőipar - építészet, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:56
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet