Gyarmati Bettina (2022) Az online értékesítés bevezetése és tapasztalatai a Piramis Építőház Kft. gyakorlatában. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat - Az online értékesítés bevezetése és tapasztalatai a Piramis Építőház Kft. gyakorlatában.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 12.. Download (999kB) |
|
PDF
file.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (444kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatomban az online értékesítés bevezetéséről és tapasztalatairól írok, egy építőanyagkereskedés, a Piramis Építőház Kft. gyakorlatában. Ha egy cég szeretné megállni a helyét a versenyszférában, elengedhetetlen, hogy jelen legyen az online térben és alkalmazza az internetet, mint értékesítési és kommunikációs csatornát. Létrehozni egy webáruházat, amely egy teljes építőanyag szortimentet ölel fel, hatalmas kihívás a termékek tulajdonságaiból és a kialakult vásárlási szokásokból adódóan. Vizsgálataim során rámutattam arra, hogy mindezek ellenére ez mégis egy sikeres, jól működő, eredményes vállalkozás a gyakorlatban. Először bemutattam az építőipari ágazat sajátosságait, jellemző trendeket és a vállalatra vonatkozó főbb tényezőket, hogy átfogó képet alkossak az építőanyag kereskedelem és az adott cég jelenlegi helyzetéről, amihez több forrást is felhasználtam. Az ágazat bemutatása mellett fontosnak tartottam az online tér főbb tulajdonságainak megismertetését is, ezért szakirodalmakban kutattam az online értékesítés jelentőségeit és a marketingkommunikáció fontosságát. A Piramis Építőház Kft. több kollégájával is egyeztettem annak érdekében, hogy a dolgozatomban minél részletesebben tudjam bemutatni az Építőanyag.hu működését. Az online üzletág vezetőjével, Szántai Richárddal egy mélyinterjú keretén belül beszélgettünk a webáruház elindulásának első lépéseiről és a kezdeti nehézségekről. Miután szemléltettem a webáruház megjelenését és funkcióit is, mélyebben is foglalkoztam a működésével: kifejtettem az Építőanyag.hu marketingstratégiájának jellemzőit és leírtam a belső folyamatokat. Felvázoltam, hogy milyen út vezetett el idáig, a kezdetekhez képest milyen tényezőknél volt megfigyelhető jelentős fejlődés. A 2020-as és 2021-es év forgalomnövekedését összehasonlítva megállapítottam, hogy a drasztikus fellendülés igazolhatja azt a hipotézist, miszerint a digitalizáció fejlődését lekövetve az építőanyag kereskedelmi vállalkozásoknak is célszerű bevezetni és alkalmazni az e-kereskedelmet. Végül javaslatokat tettem az online értékesítést támogató folyamatok fejlesztésére.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, építőanyagok, építőipar - építészet, weboldal |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:56 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |