A hazai divatiparban szereplő kereskedők jelenlegi helyzete és lehetőségei

Cinder Kristóf (2022) A hazai divatiparban szereplő kereskedők jelenlegi helyzete és lehetőségei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 2022 FEY0D5 Cinder Kristof.pdf] PDF
Szakdolgozat 2022 FEY0D5 Cinder Kristof.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A világ minden részén szembesülhettünk a COVID-19 vírus okozta korlátozásokkal, ami nagymértékű változást eredményezett minden iparágban, úgy a divatcikkeket kínáló piaci szereplőknél is. Ugyan jelenleg, 2022 tavaszán több országban is enyhülni látszik a pandémiás helyzet, a korlátozások folyamatosan kerülnek feloldásra, azonban a divatipari vállalatoknak a mai napig kihívást jelentenek az ezzel kapcsolatos új tendenciák: üzleti működés, fogyasztói igények, társadalmi szempontok. A vezető márkák egy része a nehézségekkel dacolva sikeres éveket zárhattak, és idén már akár túl is szárnyalják a koronavírus előtti teljesítményüket. Más vállalatok pedig a mai napig küzdenek a covid-19 okozta korlátozások negatív hatásaival. Azok jöhettek ki sikeresen az elmúlt pár év kihívásaiból, akik megfelelően tudtak alkalmazkodni az új piaci folyamatokhoz, igényekhez, például a kényelmi faktor megteremtése a vásárló számára, a szabadtéri tevékenységekhez való alkalmazkodás a termékfejlesztésben vagy az online vásárlás lehetőségének megteremtése. A világban zajló események és az átalakuló vásárlási szokások következtében úgy gondolom, hogy aktuális témaválasztásom, aminek célja a divatcikkeket kínáló márkák jelenlegi helyzetének vizsgálata. Az alakuló trendeket figyelembe véve megnézem, hogy mi várhat a divat szektorra a jövőben. Főbb kérdések, hogy a pandémia hatására bekövetkezett változások maradandók lesznek-e? A fogyasztók kényszer miatt csökkentették a hagyományos üzletekben való vásárlást, vagy ez olyan pozitív lehetőséget kínált az elmúlt években, hogy ezentúl nagyobb bátorsággal és bizalommal fordulnak az elektronikus kereskedelem felé.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, kereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:55
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet