A Fővárosi Nagycirkusz és a magyarországi utazócirkuszok marketingtevékenysége

Zsálek Áron (2022) A Fővárosi Nagycirkusz és a magyarországi utazócirkuszok marketingtevékenysége. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Zsálek Áron.pdf] PDF
Szakdolgozat Zsálek Áron.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a hazai utazócirkuszok és a Fővárosi Nagycirkusz marketingtevékenységének bemutatása és elemzése. Témaválasztásomat két fő tényező indokolja: egyrészt a személyes indíttatás, hiszen már kisgyermekkorom óta érdekel a cirkusz világa és későbbi életem során is meghatározó tényező volt számomra, másrészt pedig a témában még nem született számottevő mennyiségű tanulmány, ezért úgy gondolom érdemes kutatni a területet. Dolgozatom elkészítéséhez szekunder és primer kutatást is végeztem. A szekunder információk mások által végzett korábbi kutatások eredményeként, ,,másodkézből” álltak rendelkezésemre. A szakirodalmi áttekintés a szolgáltatásmarketing és közösségimédia-marketing témában megjelent szakkönyvekben taglaltak feldolgozását jelentette. A közösségi média területének bemutatását két ok miatt is fontosnak véltem: egyrészt a digitális marketing volt a szakirányom egyetemi tanulmányaim során, ezért úgy gondolom, hogy a marketing ezen a területén tudtam legjobban elmélyíteni tudásomat; másrészt a hazai cirkuszok ezen tevekénységét tartják a hirdetési stratégiájuk legfontosabb elemének.Primer kutatásom során kvalitatív és kvantitatív módszert is alkalmaztam, ugyanis szervezeti oldalról is és a közönség szemével is szerettem volna kutatni a választott témámat. A kvalitatív kutatást két mélyinterjú elkészíttetése jelentette két hazai utazócirkuszt működtető artistadinasztia tagjával: az Eötvös Cirkusz részéről Eötvös Susy-val, a Mr. Gerald Cirkusz részéről Tóbiás Reginával. Az interjúkban kapott válaszokat a ,,Szolgáltatásmarketing és 7P modell” című fejezetben használtam fel. A kvantitatív kutatásomat online kérdőíves megkérdezés jelentette, mely során a hazai nézőközönség cirkuszba járási szokásaira és a közösségi médiában való aktivitására voltam elsősorban kíváncsi.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Szánthó Zsuzsanna
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Dr. Totth Gedeon
Külső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, adminisztratív marketing, ármarketing, cirkusz, közösségi média
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:55
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet