Az etnocentrikus fogyasztói attitűd okai és megjelenése a magyar nyugdíjas korosztály körében

Szűcs Dániel (2022) Az etnocentrikus fogyasztói attitűd okai és megjelenése a magyar nyugdíjas korosztály körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szűcs_Dániel_Szakdolgozat.pdf] PDF
Szűcs_Dániel_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szűcs_Dániel_szerzői eredetiség nyilatkozat.pdf] PDF
Szűcs_Dániel_szerzői eredetiség nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (297kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a fogyasztói etnocetrizmus jelensége a nyugdíjas korosztály körében. Előzetes ismereteim alapján azzal a feltevéssel kezdtem meg a téma vizsgálatát és a kutatásomat, hogy a magyar nyugdíjasokra fokozott mértékben jellemző, hogy vásárlói döntéseikben megjelenik az etnocentrikus gondolkodásmód. A szakirodalmi áttekintésnél fontosnak tartottam, hogy bemutassam azokat a folyamatokat, amik közvetlenük és közvetetten is hatással voltak a magyar nyugdíjasok etnocentrikus viselkedésére, valamint kitértem a nyugdíjak és az árak alakulására is. A kutatási koncepcióm fő célkitűzése az volt, hogy megfelelően alapos vizsgálattal alátámasszam, hogy erre a korosztályra kifejezetten jellemző ez a viselkedésforma, valamint a más korosztályok körében végzett felméréseimmel szerettem volna párhuzamba állítani a fiatalabb generációk és az idősebb korosztály eltérő vásárlói döntéseit. A téma vizsgálatánál fontosnak tartottam olyan modellek ismertetését, amivel statisztikailag is értelmezhető az, hogy a különböző korosztályok körében mennyire jellemző az etnocentrizmus. Napjainkra számos kutatás igazolta, hogy a fogyasztói döntéseket számos tényező befolyásolja a termék külső jellemzőin kívül. Ilyen szempontok például a társadalmi, pszichológiai és a kulturális tényezők.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Nagy Bence
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: etnocentrizmus, globalizáció, nyugdíj, rendszerváltás, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:55
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet