A vállalatok társadalmi felelősségvállalása és a közös értékteremtés: a Tungsram CSR és CSV tevékenységei

Szabó Ágnes Ildikó (2022) A vállalatok társadalmi felelősségvállalása és a közös értékteremtés: a Tungsram CSR és CSV tevékenységei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szabó Ágnes Ildikó.pdf] PDF
Szabó Ágnes Ildikó.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő témája a CSR és CSV tevékenységek jelentőségének vizsgálata és gyakorlatainak bemutatása egy magyar multinacionális cég, a Tungsram példáján keresztül. Azért választottam ezt a vállalatot, mert CSR és CSV tevékenységeket is folytat hazánkban, valamint 2019-ben két kategóriában is elnyerte a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját. A dolgozatom egy általános és három vállalat specifikus kérdés köré épül. Arra az általános kérdésre kerestem a választ, hogy miért fontos a vállalatok számára, hogy CSR és a CSV tevékenységeket folytassanak. A Tungsram esetében azt kutattam, hogy a CSR és CSV tevékenységei hogyan befolyásolják a vállalat sikerességét, a vállalat külső és belső megítélését és hogy a Tungsram hogyan integrálja a CSR-t és a CSV-t a stratégiai menedzsmentjébe. A dolgozatom első felében  áttekintettem a releváns szakirodalmat, majd a Tungsram weboldalát, az éves CSR jelentéseit, valamint különböző cikkeket és tanulmányokat felhasználva elemeztem a Tungsram CSR és CSV stratégiáit. Arra is kitértem, hogy a COVID-19 világjárvány hogyan befolyásolta ezeket a CSR és CSV gyakorlatokat. Annak érdekében, hogy mélyebben és összefüggéseiben lássam át a kutatott témámat, egy interjút is készítettem Thierry Zsuzsannával, a Tungsram korábbi CSR vezetőjével. A dolgozatom befejeztével azokra következtetésekre jutottam, hogy (1) a CSR és CSV tevékenységek jelentősen hozzájárulnak a cégek hírnevének és márkáiknak az erősítéséhez, melynek következtében a cégek külső és belső környezete is pozitívan fogja értékelni a vállalatok működését, ezáltal jelentős versenyelőnyökhöz juttatva azokat. (2) A CSR és CSV tevékenységek pozitívan befolyásolják a Tungsram külső és belső megítélését. (3) A CSR és a CSV a Tungsram szerves részeként járul hozzá a cég sikerességéhez. (4) a Tungsram CSR tevékenységei egyre inkább a fenntarthatóság felé tartanak és a CSR programokban is egyre inkább fellelhető az innovációra való törekvés.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Tanulmányok

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, értékteremtés, fenntarthatóság, hazai nagyvállalatok, stratégiai menedzsment, társadalmi felelősségvállalásű, társadalmi megítélés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:55
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 12. 12:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet