A 4M Dance Company marketingstratégiájának elemzése

Szabó Bianka (2022) A 4M Dance Company marketingstratégiájának elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A 4M Dance Company 1995 óta jelen van a piacon (akkor még Négy Muskétás SE), e néven 2005 óta működik. Több, mint 6.000 táncosával az ország különböző pontjairól Magyarország legnagyobb tömegbázisú táncszövetségéről beszélhetünk. 2012 óta vagyok tagja a cégnek, első körben, mint táncos, és közel 6 éve már, mint edző. Szakdolgozatomban ennek jogán egyértelmű volt, hogy ezt a céget szeretném bemutatni a szakomhoz kapcsolódóan marketing, marketingkommunikáció szempontból. A cég sikeressége vonatkozóan a dolgozatom készítése közben a legnagyobb hiányosságra szerettem volna hangsúlyt fektetni, ez pedig a közösségi oldalak és a hirdetések kezelése. Hazai és nemzetközi szakirodalmak segítségével feldolgoztam a témát elméleti szinten: sporthoz kapcsolódó fogalmak; marketing és szolgáltatás; a HIPI-elv; marketingkommunikációs eszközök és SWOT-analízis. Ennek a tudásnak az elmélyítésével a gyakorlatban is szerettem volna szemléltetni a szekunder kutatások eredményeit, így a cégre vetítve végig vezettem az olvasót a marketing mix elemein a 7P segítségével, bemutattam, hogy a cég milyen fajta marketingkommunikációs eszközöket használ a gyakorlatban ATL és BTL szinten egyaránt. Készítettem egy versenytárs elemzést, melyben összehasonlítottam a főbb egyesületek közösségi média oldalait: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok és saját weboldal alapján. Primer kutatás keretein belül kvantitatív kutatást végeztem kérdőíves megkérdezés módszerével. Dolgozatomban ennek az kiértékelését tekintem a legnagyobb eredménynek, ugyanis az egyesületben táncoló diákok szülei által megválaszolt kérdések alapján olyan információkra mutatott rá, mely a legnagyobb továbbfejlesztésre szorulnak. Beigazolódott a kutatás alapján, hogy a magyarokat árérzékeny társadalomnak tekinthetjük. A szakdolgozatom célja egy olyan javaslat megfogalmazása volt, mely alapján a jövőben egy sikeresebb stratégiát tudhasson magának a cég. A tanév kezdésre megterveztem két és fél hétre előre a social media felületekre egy postplan-t, ahol részleteztem, milyen bejegyzések kerüljenek megosztásra. Ezek alapján bízom benne, hogy a dolgozat megírása nem csak az én hasznomra vált, hanem segítséget jelent majd a cég jövőbeli online megjelenéseihez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fülöp Attila
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, marketing, sport, stratégia, szolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:55
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet