Y és Z generáció az online marketingben

Albert Judit Piroska (2022) Y és Z generáció az online marketingben. Faculty of International Management and Business. (Unpublished)

[thumbnail of ZÁRODOLGOZAT.pdf] PDF
ZÁRODOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (7MB)

Abstract

Szakdolgozatom írása során, vizsgáltam az online és a generációs marketing előnyeit hátrányait, melyből azt a következtetést vontam le, hogy ez a stratégia nagyon praktikus és hasznos egy vállalat számára. Ez annak köszönhető, hogy ebben a technikai, rohanó világban mára már mindenki gyakrabban nyúl a telefonjához, mint egy újsághoz. Hamarabb és gyorsabban ér el hozzánk az interneten keresztül a marketing, ami akkor is hatással van ránk, ha mi azt nem érzékeljük. A generációs viselkedéseket elemeztem az online térben és hogy hogy milyen hozzáállással, tapasztalatokkal rendelkeznek a digitális világgal kapcsolatban. Arra jutottam, hogy egyetlen aktuális generáció sincs, aki nem használná valamely módon az online teret.A fiatal generációkra összpontosítva rájöttem, hogy életünkkel, szokásainkkal, -amiket megosztunk az interneten- kapcsolatban teljes mértékben kivan tárva a marketinges szakemberek elé. Így tehát online marketinges szemmel a lehetőségek száma a fiatalság generációjában kimeríthetetlen. Viszont, ha részesei vagyunk ennek a világnak, akkor vállalnunk kell a következményeiket. Azonban tanácsolnám a fiatal generációnak, hogy érdemes megtartani az egyensúlyt a valóság és a virtuális közeg között. Kutatásom során azt kutattam, hogy mennyire kiismerhető a fiatalság az online világon keresztül, és hogy ezeket az eredményeket, milyen marketing fogásokra tudjuk felhasználni. Sikerült megtalálnom a választ, ugyanis elég, ha csak rendszeresen aktív felhasználói vagyunk a sokféle platformoknak, és máris személyre szabható egy hirdetés bármilyen formában. Néha már ijesztő, hogy csak beszélünk egy dologról és a következő pillanatban, pedig már látjuk a hirdetést a telefonunkon.Hipotézisem alátámasztottam, ugyanis bebizonyítottam, hogy az online marketing rendkívül, és a legegyszerűbben is befolyásolni tudja, az Y és a Z vásárlói közönséget. Munkám, során próbáltam gazdasági, szakmai szemszögből írni a generációkról, ezért nem tértem ki a pszichológiai alapokra. Összeségében, munkám során sikerült ismertetnem a generációkon keresztül a digitális tér bugyrait, marketing perspektívából. Az ezt követő generációk, pedig a jövő izgalmas rejtélye lesz, a gazdasági szakemberek számára.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

kereskedelem és marketing

Item Type: Project work
Uncontrolled Keywords: fiatalok, generációs fejlődés, internet, online marketing, reklámeszközök
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2022. Oct. 11. 09:55
Last Modified: 2022. Oct. 11. 09:55

Actions (login required)

View Item View Item