Online kereskedelem és marketing trendek változásai az ezredfordulót követően

Lipták Tamás (2022) Online kereskedelem és marketing trendek változásai az ezredfordulót követően. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Lipták Tamás - Szakdolgozat.pdf] PDF
Lipták Tamás - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Online kereskedelem és marketing trendek változásai az ezredfordulót követően Dolgozatom első fejezetében bemutatom, hogyan változott a reklámozás 2000 és 2022 között, vajon megállja-e a helyét még ma is az a régi reklámozási körökben szokásos mondás, mely szerint:”A reklámban a gyerek és a kutya biztos siker”. (Hofmeister, 2021) A második fejezetben azt vizsgálom, hogyan változtak meg a vásárlási szokások az elmúlt két évtizedben, milyen események befolyásolták az online vásárlás irányába történő elmozdulást. Milyen előnye is hátrányai vannak a bolti, illetve az online vásárlásnak. A harmadik fejezetben a közösségi média megjelenésének hatásait vizsgálom, milyen mértékben befolyásolja a vásárlási szokásainkat, milyen hatással vannak az emberekre az online megjelenő reklámok. A negyedik fejezetben webes forgalom korosztályi eltéréseit kutattam, valamint elemeztem az általam összeállított felelet választós kérdőív eredményeit. Az ötödik fejezetben a vállalati online vásárlások elterjedését tanulmányoztam, milyen mértékben vette át a szerepet a hagyományos vásárlástól. Végezetül összegzem azokat az eredményeket, amelyekre a dolgozatomban a kutatásaim során jutottam.   Az online vásárlások is egyre inkább át fogják venni a hagyományos boltok szerepét, de az elkövetkezendő 10 évben még nem fogják teljesen kiszorítani azokat. Főleg az élelmiszereket árusító üzletek fognak továbbra is működni. Az, hogy a hagyományos boltok szerepét mennyire lesz képes átvenni az online vásárlási lehetőség, nagyban függ majd a kiszállítás árától, gyorsaságától és minőségétől, amit jelenleg meglehetősen nehéz előre jelezni, az elektro-mobilitás terjedését kikényszerítő politika végett. Az viszont, már biztosan látszik, hogy az online vásárlás jövője a hozzáértő szakemberektől függ, akik személyre szabott, lebilincselő virtuális vásárlási élményt tudnak kialakítani a fogyasztók számára a weboldalakon. Az üzleti adminisztrációs pályára lépőknek át kell venniük a legújabb digitális technológiákat és eszközöket – például adatelemzést, gépi tanulást és mobiltrendeket –, hogy megfeleljenek a mai online vásárlók igényeinek. Kutatásaim során bebizonyosodott, hogy az e-kereskedelem világában a vásárlóknak személyre szabottabb élményre van szükségük. A vevők nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan webáruházakban, amelyek ismertek, amire emlékeznek, és releváns ajánlatokat és termékajánlatokat kínálnak. Azok az online áruházak, amelyek képesek személyre szabott élményt nyújtani, megnövekedett értékesítési eredményekre számíthatnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Barabás Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Józsa László
Külső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, marketing, online kereskedelem, reklámok, vásárlói magatartás, vásárlók, webszolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:55
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet