Digitális megoldások a vállalati folyamatok könnyítése/hatékonyság növelése érdekében

Kis Csaba (2022) Digitális megoldások a vállalati folyamatok könnyítése/hatékonyság növelése érdekében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Kis Csaba - Záródolgozat.pdf] PDF
Kis Csaba - Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A digitális ökoszisztémák fejlődése rendkívüli módon felgyorsult, térnyerésük sosem volt még annyira fontos a gazdasági szervezetek életében, mint az elkövetkező időszakban. A digitális eszközök napjainkban már életünk részét képezik, jelenlétük évről évre növekszik. Manapság az okostelefon életünk alapvető eszközévé vált: elraktározzuk üzeneteinket, fotóinkat, emlékeinket, üzleti e-mailjeinket és a számunkra nélkülözhetetlenné vált számos alkalmazást. Ez a kis eszköz, amely a zsebünkbe csúszik, lehetővé teszi a távolság megszűnését és az emberek összekapcsolását a világ minden tájáról az interneten keresztül. Kutatómunkám során vizsgálom a digitális felkészültséget, az erőforrások kihasználását és tervezését a vállalati szférában. Magát a digitalizációs fogalmat helyezem megfelelő kontextusba és ezeket veszem szemügyre részletesen, hogyan hatnak a vállalatokra, milyen megoldásokat kínálnak a menedzsmentnek. Megemlítem melyek azok az ipar 4.0 technológiák (Felhő, Kiberbiztonság, Big Data) és hogyan tudják megváltoztatni egy vállalat működését. Kifejtem, miszerint a Covid-19 járvány hogyan befolyásolta a digitális átállásra a vállalati szektort. A Kyndryl-nél töltött idő során rengeteg új dolgot tanultam és figyeltem meg. Nem gondoltam, hogy ennyire mélyen meg tudom ismerni a cég belső működését. Munkatapasztalatom a Voice területen kezdődött, ahol telefonok konfigurálásával foglalkoztam elsősorban, de ezen kívül megismertem a migrációs folyamatokat. Itt tapasztaltam meg először a digitális átállást, ahol rengeteg fizikai készüléket szüntettünk meg, mivel az ügyfelek kezdtek áttérni az online telefonálásra videóhívásokkal egybekötve. Az ügyfeleknek ez megkönnyítette a Covid-19 járvány okozta Home Office átállást. A mi munkafolyamatainkat is megváltoztatta a járvány, otthoni munkavégzésre rendezkedett be a cég. Gyorsan reagált a nemzetközi trendre és elérhetővé tette a munkavállalóknak a Home Office lehetőséget, melyet irodai eszközökkel is igyekezett segíteni. Rengeteg dolog került a digitális megoldások kereszttüzébe (meetingek, tréningek, kommunikáció). Sajnos a hirtelen váltás nem csak pozitív változásokat eredményezett. A kommunikáció és az interakció a kollégákkal romlott, illetve lassult. Az informatika egy kiemelt szektor nemcsak a magyar gazdaságban, hanem világszerte. Segítségével a munkafolyamatok optimalizálhatók és ha kellően odafigyelünk rá, a vállaltok számára nagy előnyökkel járhat. Kis Csaba

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bíró Judit
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Budai László
Belső
egyetemi docens; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: digitalizáció, digitális megoldás, ipar, Kyndryl Hungary Kft., vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:54
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet