Kis Csaba (2022) Digitális megoldások a vállalati folyamatok könnyítése/hatékonyság növelése érdekében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Kis Csaba - Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitális ökoszisztémák fejlődése rendkívüli módon felgyorsult, térnyerésük sosem volt még annyira fontos a gazdasági szervezetek életében, mint az elkövetkező időszakban. A digitális eszközök napjainkban már életünk részét képezik, jelenlétük évről évre növekszik. Manapság az okostelefon életünk alapvető eszközévé vált: elraktározzuk üzeneteinket, fotóinkat, emlékeinket, üzleti e-mailjeinket és a számunkra nélkülözhetetlenné vált számos alkalmazást. Ez a kis eszköz, amely a zsebünkbe csúszik, lehetővé teszi a távolság megszűnését és az emberek összekapcsolását a világ minden tájáról az interneten keresztül. Kutatómunkám során vizsgálom a digitális felkészültséget, az erőforrások kihasználását és tervezését a vállalati szférában. Magát a digitalizációs fogalmat helyezem megfelelő kontextusba és ezeket veszem szemügyre részletesen, hogyan hatnak a vállalatokra, milyen megoldásokat kínálnak a menedzsmentnek. Megemlítem melyek azok az ipar 4.0 technológiák (Felhő, Kiberbiztonság, Big Data) és hogyan tudják megváltoztatni egy vállalat működését. Kifejtem, miszerint a Covid-19 járvány hogyan befolyásolta a digitális átállásra a vállalati szektort. A Kyndryl-nél töltött idő során rengeteg új dolgot tanultam és figyeltem meg. Nem gondoltam, hogy ennyire mélyen meg tudom ismerni a cég belső működését. Munkatapasztalatom a Voice területen kezdődött, ahol telefonok konfigurálásával foglalkoztam elsősorban, de ezen kívül megismertem a migrációs folyamatokat. Itt tapasztaltam meg először a digitális átállást, ahol rengeteg fizikai készüléket szüntettünk meg, mivel az ügyfelek kezdtek áttérni az online telefonálásra videóhívásokkal egybekötve. Az ügyfeleknek ez megkönnyítette a Covid-19 járvány okozta Home Office átállást. A mi munkafolyamatainkat is megváltoztatta a járvány, otthoni munkavégzésre rendezkedett be a cég. Gyorsan reagált a nemzetközi trendre és elérhetővé tette a munkavállalóknak a Home Office lehetőséget, melyet irodai eszközökkel is igyekezett segíteni. Rengeteg dolog került a digitális megoldások kereszttüzébe (meetingek, tréningek, kommunikáció). Sajnos a hirtelen váltás nem csak pozitív változásokat eredményezett. A kommunikáció és az interakció a kollégákkal romlott, illetve lassult. Az informatika egy kiemelt szektor nemcsak a magyar gazdaságban, hanem világszerte. Segítségével a munkafolyamatok optimalizálhatók és ha kellően odafigyelünk rá, a vállaltok számára nagy előnyökkel járhat. Kis Csaba
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, digitális megoldás, ipar, Kyndryl Hungary Kft., vállalat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:54 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |